Primăria Generală a Capitalei a întocmit un proiect pentru modernizarea a 50 kilometri linii de tramvai din municipiul Bucureşti. Pentru realizarea acestui proiect, este nevoie de o finanţare de aproximativ 500 milioane euro, sumă pe care primarul general Nicuşor Dan doreşte să o atragă din fondurile europene, prin Programul Operaţional Regional.
"În ceea ce priveşte cei 50 de kilometri - principala urgenţă - costul este de aproximativ 500 de milioane de euro, pe care sperăm să îi putem accesa prin Programul Operaţional Regional, care se va lansa în această toamnă pentru regiunea Bucureşti-Ilfov. Pentru asta trebuie să avem pregătite studiile. În momentul de faţă avem DALI-urile pentru 35 dintre cei 50 de kilometri. Dintre aceşti 35 de kilometri, 20 au fost trecuţi prin Consiliul General. Până la jumătatea lunii iunie vom avea toate DALI-urile şi, până la sfârşitul lunii iunie, vom avea hotărârile trecute prin Consiliul General al Municipiului Bucureşti, astfel încât în momentul în care se lansează POR pe mobilitate pe Bucureşti-Ilfov să putem să aplicăm", a declarat, în cadrul unei conferinţă de presă susţinută ieri, primarul Nicuşor Dan.
Edilul Capitalei a precizat că Municipalitatea doreşte şi extinderea reţelei cu încă 30 kilometri linii de tramvai, extindere pentru care angajaţii Primăriei Generale întocmesc caietul de sarcini necesar demarării procedurii de achiziţie a studiilor de fezabilitate. Conform acestui document, la Piaţa Unirii ar urma să fie conectate linii de tramvai care se sfârşesc în acest moment fie la Mitropolie, fie la Piaţa Sfântul Gheorghe. Achiziţia pentru studiile de fezabilitate ar urma să fie lansată în luna iunie.
Nicuşor Dan a mai arătat că în prima şedinţă din luna iunie a Consiliului General ar urma să fie aprobate documentaţiile de avizare a lucrărilor de intervenţii pentru 14 peroane de câte 40 de metri. Acestea vor fi realizate de către Trustul de Clădiri Metropolitane pe linia 41, unde vor circula tramvaiele livrate de compania Astra Arad. Şapte peroane similare urmează să fie amenajate şi pe alte linii de tramvai. Primul tramvai de la Astra Arad urmează să fie livrat în luna iunie.
Primarul general al Municipiului Bucureşti a mai spus că pentru achiziţia celor 100 de autobuze electrice, proiect finanţat din Programul Operaţional Infrastructură Mare, a fost transmisă documentaţia la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP), urmând să fie publicată pe SEAP. În vederea achiziţionării a 100 de troleibuze, pentru care municipalitatea beneficiază de finanţare de la Fondul de Mediu, a fost elaborat studiul de oportunitate, care va fi supus votului Consiliului General în 2 iunie, după care va fi lansată achiziţia, a mai arătat edilul Capitalei.
În afara celor 100 de troleibuze, Nicuşor Dan a amintit că Primăria Capitalei a solicitat finanţare din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă pentru achiziţionarea a 22 de troleibuze, studiul de oportunitate urmând a primi aprobarea consilierilor generali la începutul lunii viitoare.