Hyundai Heavy Industries Co., cel mai mare constructor de nave din Coreea de Sud şi din lume, va prelua rivalul mai mic Daewoo Heavy Industries, într-o tranzacţie care va crea un gigant global ce va controla peste 20% din piaţa de profil. Tranzacţia presupune un schimb de acţiuni şi valorează 2,1 trilioane de woni (1,98 miliarde de dolari), conform Reuters.
Afacerea are loc în contextul în care sectorul global al construcţiilor de nave se redresează după încetinirea economiei globale care a generat pierderi masive în domeniu, disponibilizări la scară largă şi, în 2017, un pachet de salvare de 2,6 miliarde de dolari pentru Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co.
Korea Development Bank (KDB, bancă deţinută de stat) care are în proprietate 55,7% din Daewoo, a informat că intenţionează să vândă participaţia la această companie, respectiv să consolideze cei trei constructori de nave din ţară - Hyundai Heavy Industries, Daewoo Heavy Industries şi Samsung Heavy Industries Co. - în două grupuri.
Combinarea celor doi giganţi va reduce concurenţa şi capacitatea excedentară care a dus la scăderea preţurilor navelor, conform preşedintelui KDB, Lee Dong-gull.
Acesta a adăugat: "Afacerea va creşte competitivitatea fundamentală a Daewoo, la un moment la care există ameninţări de concurenţă din partea producătorilor de profil mai noi din China şi Singapore".
Şantierele navale Hyundai şi Daewoo deţin, împreună, o cotă de piaţă de 21,2% la nivel mondial, fiind urmate de Imabari Shipbuilding din Japonia, cu 6,6%, arată datele Clarksons Research.
Potrivit spuselor lui Lee, este nevoie de câteva luni pentru ca tranzacţia să obţină aprobarea autorităţilor de reglementare antitrust. Domnia sa a subliniat că amploarea entităţii nou-create nu va afecta interesele clienţilor.
Daewoo va primi lichidităţi cu titlu de sprijin în sumă de 2,5 trilioane de woni (2,25 miliarde de dolari) de la KDB şi Hyundai, potrivit anunţului făcut de Hyundai către Bursa din Seul.