Grupul TeraPlast a raportat o dublare a cifrei de afaceri în primul trimestru din acest an, la 131 milioane de lei, faţă de perioada similară a anului trecut când a realizat afaceri de 67 milioane de lei, potrivit unui comunicat al grupului remis astăzi Bursei de la Bucureşti.
Profitul înainte de taxe, deprecieri şi amortizări (EBITDA) a urcat la 7,59 milioane de lei, după primele trei luni ale acestui an, de la 6,56 milioane de lei în perioada similară a anului trecut.
"Motorul de creştere a pieţei de construcţii va fi în continuare sectorul privat, pentru sectorul de infrastructură, care reprezintă 12% din cifra de afaceri bugetată de grup pentru 2018, neexistând previziuni clare. În acest context, se dovedeşte că diversificarea activităţilor a fost o strategie corectă. Grupul va continua integrarea afacerilor achiziţionate, în scopul creşterii eficienţei business-ului", se precizează în comunicatul citat.
Grupul TeraPlast include societăţile TeraSteel România si TeraSteel Serbia (producători de panouri sandwich şi structuri metalice zincate), TeraPlast (producător de ţevi, granule şi profile din PVC), Depaco (producătorul ţiglei metalice marca Wetterbest), TeraGlass (producător de ferestre şi uşi din PVC) şi distribuitorul TeraPlast Ungaria.
Divizia Steel, TeraSteel România, TeraSteel Serbia si Depaco a generat 56% din cifra de afaceri a grupului din primul trimestru al acestui an.
Segmentul de panouri sandwich a generat o cifră de afaceri de 47,79 milioane de lei (mai mare cu 80% faţă de T1 2017), iar divizia de mase plastice a înregistrat o cifră de afaceri de 58 milioane lei în T1 2018, în creştere cu 44% fată de T1 2017.
"Din perspectiva echipei de management a Grupului TeraPlast, 2018 a început ca un an volatil şi nu avem motive să credem că această volatilitate se va reduce în trimestrele următoare. În aceste prime 3 luni, competiţia între producători s-a dat în primul rând pe preţ, aspect reflectat în marja EBITDA de 6%, pe care grupul a realizat-o în T1 2018", se mai arată în comunicat.