eMAG Ungaria şi Extreme Digital, cei doi lideri ai comerţului online din Ungaria, au anunţat, joi, fuziunea prin care va apărea una dintre cele mai importante companii de e-commerce din Europa Centrală şi de Est, cu o ţintă de vânzări de un miliard de euro în şase ani.
"Acest parteneriat reprezintă o recunoaştere a scalabilităţii şi calităţii tehnologiilor eMAG dezvoltate în ultimii zece ani. Avem certitudinea că dezvoltarea eMAG în regiune se va intensifica în urma acestei fuziuni, creând premisele extinderii în ţările unde Extreme Digital deja activează", a spus Iulian Stanciu, directorul general eMAG.
Extreme Digital a fost fondat în 2001 de către Balazs Varkonyi şi Gyula Kelemen, cei mai puternici antreprenori din zona de tehnologie din Ungaria. Noul retailer are o ţintă de un miliard de euro în şase ani, potrivit companiei.
"În urma fuziunii, eMAG România va deveni acţionar majoritar al noii entităţi, cu 52% din acţiuni, restul de 48% revenind acţionarilor Extreme Digital. Finalizarea tranzacţiei este condiţionată de primirea acordului autorităţilor de concurenţă", se arată în comunicat.
Balazs Varkonyi, în calitate de director general, şi Gyula Kelemen, în calitate de director financiar, alături de Cătălin Diţ, actualul Country Manager al eMAG Ungaria, vor conduce noua companie cu sediul la Budapesta.
Tehnologia folosită în Ungaria şi în cele cinci ţări noi (Cehia, Slovacia, Slovenia, Croaţia şi Austria) va fi cea dezvoltată de eMAG.
"Pentru partenerii din Marketplace, eMAG devine astfel o poartă către scalarea şi internaţionalizarea afacerilor, în timp ce pentru clienţii din Ungaria se traduce în mai multe beneficii: acces la un număr mai mare de produse, preţuri mai bune, comoditate mai mare prin servicii de livrare şi retur la standarde înalte", se arată în comunicat.