Municipiul Galaţi va deveni cel mai mare port românesc la Dunăre, care va opera containere din şi către Asia, fostul spaţiu sovietic şi Uniunea Europeană, prin implementarea unui proiect de peste 80 milioane euro care prevede construirea unei platforme multimodale, se arată într-o informare transmisă de Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi, preluată de Agerpres.
Potrivit sursei citate, proiectul "Platforma Multimodală Galaţi - înlăturarea blocajelor majore prin modernizarea infrastructurii existente şi asigurarea conexiunilor lipsă pentru reţeaua centrală Rhin - Dunăre - Alpi" va debuta la sfârşitul lunii februarie şi se va încheia în 2023, având ca beneficiari principali APDM Galaţi şi doi operatori portuari privaţi, respectiv Port Bazinul Nou şi SC Metaltrade International.
Proiectul este structurat pe trei etape, fiecare dintre acestea beneficiind de finanţare europeană, dar şi de contribuţie privată sau de la bugetul de stat.
Prima etapă a proiectului (cu o valoare totală de peste 25 de milioane de euro, din care 21,77 milioane euro - finanţare europeană) prevede realizarea următoarelor lucrări: modernizarea cheului existent, lucrări de dragare în bazinul situat în zona Port Bazinul Nou, umplerea parţială a bazinului portuar şi nivelarea profilului elevaţiei platformei. La finalul lucrărilor, care sunt prevăzute să înceapă în 28 februarie şi să fie finalizate peste 18 luni, cheul modernizat va avea o lungime totală de 86 metri, vor exista cinci dane, suprafaţa platformei fiind de 125.264 mp.
Cea de-a doua etapă, în valoare de aproximativ 12 milioane de euro (din care 10,1 milioane de euro vor fi asigurate prin Programul Operaţional Infrastructura Mare - POIM - 2014-2020, proiect aflat în prezent în evaluare), presupune realizarea lucrărilor de racordare a portului la reţeaua de transport feroviar şi rutier.
Cea de-a treia etapă, în valoare de aproximativ 43 milioane euro, reprezintă doar investiţia beneficiarului privat, Metaltrade International & Port Bazinul nou şi constă în realizarea unei platforme multimodale şi a zonei de acces la platformă.
Toate cele trei etape ale proiectului sunt estimate a se finaliza în august 2023. Din acel moment, prin portul Galaţi vor putea fi operate, anual, 150.000 de containere cu marfă, transformând obiectivul în unul unic la nivel naţional şi dezvoltând economia locală prin crearea de 20.000 de noi locuri de muncă.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 17.02.2020, 13:14)
Si acum care e cel mai mare port romanesc la Dunare ?
2. Fals
(mesaj trimis de Toader în data de 16.05.2020, 08:43)
Un alt proiect ratat la care s-a atribuit contractul si nu s-a mai semnat si pentru care s-au luat bani buni pe studii, consultanti, experti etc.