PRINDE CONTUR PARTENERIATUL EMAG - MEGA IMAGE? eMAG va intra, în acest an, în domeniul comerţului online alimentar

VLAD PÎRVU
Ziarul BURSA #Companii #IT / 29 aprilie 2014

eMAG va intra, în acest an, în domeniul comerţului online alimentar

Retailerul online va introduce şi categoriile auto, fashion şi articole sportive

În 2014, magazinul va anunţa extinderea pe încă o piaţă externă, după Bulgaria şi Ungaria

Iulian Stanciu, director general: "Listarea la bursă depinde foarte mult de momentul ales şi de mărimea companiei"

eMAG, unul dintre cei mai importanţi jucători ai comerţului electronic din ţara noastră şi regiune, a anunţat, ieri, lansarea a patru noi categorii de produse în acest an: alimentar (food), auto, fashion şi articole sportive. Totodată, Iulian Stanciu, directorul general al companiei, a afirmat, în cadrul unei conferinţe de presă, că acest an va însemna şi pătrunderea retailerului pe o nouă piaţă externă, după cele din Bulgaria şi Ungaria. Iulian Stanciu a declarat că, în aproximativ două luni de zile, două noi categorii mari de produse vor fi disponibile pe site: auto şi articole pentru casă. De asemenea, până la finalul anului, vor fi introduse alte trei noi categorii: fashion, articole sportive şi food. "Am fi dorit să lansăm articolele sportive înainte de începerea Campionatului Mondial de fotbal din Brazilia, dar nu cred că vom reuşi", a spus directorul eMAG. Totodată, oficialul magazinului online a spus că o nouă nişă se află în vizorul eMAG: "Ne interesează ideea de conţinut online. Este foarte interesant domeniul, cred că o vom face până la urmă, dar nu cred că anul acesta", a explicat Iulian Stanciu, care a subliniat, în acelaşi timp, şi dezvoltarea comerţului electronic de cărţi: "În momentul de faţă ne aflăm pe poziţia secundă în piaţă, în ceea ce priveşte comerţul cărţilor şi ne aşteptăm ca în câteva luni să devenim lideri", a conchis domnia sa.

"Categoria food va fi implementată în două faze. Prima dintre ele va presupune livrarea produselor din categoria dry (băuturi, făină, orez, conserve etc.) la nivel naţional, urmând ca în cea de-a doua etapă să o luăm treptat, cartier cu cartier, oraş cu oraş, ajutaţi de maşini speciale, pentru a putea transporta alimentele proaspete în condiţii optime", a conchis domnia sa, care a refuzat să comenteze ce retailer se va afla în parteneriat cu magazinul online pentru acest serviciu. Compania de retail alimentar cu cea mai agresivă campanie de extindere din Capitală, lanţul de magazine Mega Image, ar putea fi interesată de pătrunderea pe piaţa online. Astfel, potrivit unor surse din piaţă, compania urmăreşte şi, totodată, pregăteşte cu interes această mutare încă de anul trecut. La jumătatea lui 2013, conform surselor, Mega Image ar fi început colaborarea chiar cu eMag.ro pentru dezvoltarea unui astfel de proiect. Astfel, posibila mutare ar reuni, într-un parteneriat, cel mai mare magazin online din ţara noastră cu cel mai mare lanţ de supermarketuri autohton. Contactaţi cu privire la acest subiect, reprezentanţii celor două companii au refuzat, în repetate rânduri, să comenteze în vreun fel informaţiile. Vânzările online de produse proaspete alimentare reprezintă 5,6% din totalul retailului în Marea Britanie, în timp ce media europeană este de 1,5%. La noi în ţară, marii jucători din piaţa de retail modern tradiţional (hypermarketuri, supermarketuri şi magazine de proximitate) îşi îndreaptă tot mai mult atenţia către comerţul electronic, care a început să "muşte" tot mai mult din piaţă. Carrefour, Cora şi Selgros au lansat, în decursul unui an de zile, serviciile online, iar oficialii Auchan au confirmat că lanţul de retail francez urmăreşte să implementeze acest sistem şi în România.

În Bulgaria, vânzările eMAG realizate în primul trimestru al acestui an au crescut de cinci ori faţă de perioada similară a anului trecut, iar cota de piaţă a depăşit 60 de procente, în luna martie din 2014, conform cu datele transmise de companie. "De partea cealaltă, în Ungaria, piaţa este ceva mai competitivă. Ne propunem o cotă de piaţă de peste 35% până la sfârşitul acestui an, în această ţară. În Bulgaria am crescut într-un an cât în patru ani în România, iar în Ungaria am realizat creşteri, în trei luni de zile, cât într-un an în Bulgaria", a explicat Iulian Stanciu, care a mai explicat că în decursul acestui an eMAG va pătrunde pe încă o piaţă externă, refuzând să o nominalizeze momentan, din considerente strategice.

Întrebat despre o eventuală listare la bursă a companiei, Iulian Stanciu a spus că aceasta depinde foarte mult "de momentul ales şi de mărimea companiei. Raportându-ne la ţara noastră, suntem o companie mare, pentru Europa suntem de mărime medie, iar dacă ne uităm la nivel global, suntem o companie mică. De bursă nu discutăm în momentul de faţă, cel puţin", a conchis managerul magazinului online.

Investiţiile eMAG de anul trecut au condus la un rezultat financiar "uşor negativ"

Investiţiile magazinului online vor creşte, anul acesta, până la 11,5 milioane de euro, de la 5,4 milioane euro, cât au totalizat anul trecut. Dintre acestea, 4,5 milioane vor fi repartizate către dezvoltarea internaţională a companiei, 3 milioane în tehnologie şi alte 2,5 milioane vor fi investite în logistică. De asemenea, Iulian Stanciu, conducătorul retailerului online, a declarat că bugetul destinat marketingului de brand este în creştere faţă de anul trecut, acestuia fiindu-i alocaţi 500.000 de euro. "Suntem una dintre puţinele companii care se gândesc în perspectivă, pe termen lung şi chiar foarte lung, pe perioade de 5 sau chiar 10 ani", a declarat directorul general al eMAG.

Potrivit estimărilor conducerii companiei, vânzările eMAG vor creşte cu 40% în decursul acestui an, comparativ cu 2013. Astfel, acestea vor cunoaşte "o creştere accelerată începând din acest an", urmând să atingă 262 de milioane de euro până la finalul anului, a explicat Iulian Stanciu, care a mai afirmat: "Nu ne interesează profitul, deocamdată, urmărim creşterea afacerilor pe termen lung". Domnia sa a precizat că profitul operaţional a fost pozitiv, în 2013, dar că rezultatul financiar al companiei a fost "uşor negativ, având în vedere extinderile pe pieţele externe şi investiţiile efectuate". Totodată, oficialul a afirmat că numărul angajaţilor eMAG va creşte până la 1.000 de persoane în acest an.

Magazinul online eMAG a fost înfiinţat în anul 2001 şi are drept acţionar majoritar compania Naspers, din Africa de Sud, care este un jucător important în industria online din Europa şi România. Compania mai deţine, printre altele, site-urile autovit.ro şi olx.ro (fostul Mercador.ro). Ceilalţi acţionari ai eMAG sunt Iulian Stanciu, cu 21,6%, şi Radu Apostolescu, care deţine 8,4%.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb