Libris, librărie online de referinţă pe piaţa din România, a încheiat 2023 cu o cifră de afaceri de 80 milioane lei, în creştere cu 20% faţă de 2022. Dinamica pozitivă a fost susţinută şi de creşterea interesului cititorilor pentru cărţile în limba engleză (+30%), unde Libris a diversificat oferta ajungând la peste 780.000 volume, precum şi de intensificarea eforturilor companiei de a îmbunătăţi permanent experienţa de navigare pe site, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, dezvoltarea interacţiunii cu cititorii, pentru care sunt create evenimente şi experienţe culturale variate, atât offline, cât şi online, precum şi investiţiile în tehnologie care să susţină o experienţă superioară pe site au fost motoarele creşterii anul trecut.
În 2023, Libris.ro a vândut peste 2,5 milioane de produse, cu o medie a comenzii înregistrate la nivel naţional de 125 lei. "Cărţile pentru copii" domină topul categoriilor, la nivelul tuturor judeţelor, urmate de Beletristică. Interesul pentru cărţi în limba engleză se menţine crescut şi a înregistrat în 2023 o creştere cu 30%.
Investiţiile făcute în ultimii ani, atât în depozitul de carte de la Braşov, cu o suprafaţă totală de 5.000 de metri pătraţi, care asigură un stoc permanent de 1 milion de volume, cât şi bugetele de investiţii alocate de Libris în experienţa cititorilor - de la livrare mai rapidă şi un stoc mai extins, până la recomandări personalizate susţinute de AI sau interacţiuni culturale în cadrul evenimentelor online sau offline - au dus la creşterea cu 20% a afacerilor într-un context socio-economic care nu încurajează consumul de carte. Astfel, cifra de afaceri a Libris a depăşit anul trecut 80 milioane de lei.
"Livrarea rapidă, ambalarea personalizată şi fără plastic, alături de recomandările pe care le facem în funcţie de preferinţele de lectură ale cititorilor noştri sunt acţiuni prioritare pentru noi, al căror efect îl vedem în recurenţa şi fidelitatea crescută a clienţilor. De asemenea, suntem parteneri ai părinţilor şi cadrelor didactice care pun preţ pe lectură şi desfăşurăm în permanenţă acţiuni care să-i aducă pe micii cititori mai aproape de lectură", declară Laura Ţeposu, CEO Libris.
Strategie de creştere: rafinarea experienţei de lectură
În contextul în care alocăm tot mai mult timp reţelelor de socializare, dar şi consumului de conţinut video online, Libris propune cartea ca alternativă de petrecere a timpului, de documentare, informare etc, şi pune accentul pe rafinarea experienţei pe site şi diversificarea ofertei cu volume actuale, disponibile extrem de rapid.
Investiţiile în tehnologie permit Libris să ofere vizitatorilor recomandări personalizate de lectură şi un motor de căutare dezvoltat special pentru carte.
De asemenea, funcţionalitatea Răsfoieşte, disponibilă pentru mai mult de 90% dintre titlurile în limba română de pe Libris.ro, permite vizitatorilor să citească şi câteva pagini din fiecare volum, exact cum ar face într-o librărie fizică.
Această opţiune este utilizată de 70% dintre vizitatori înainte de a pune o carte în coşul de cumpărături.
Toate aceste funcţionalităţi susţin experienţa de achiziţie şi uşurinţa descoperirii volumelor preferate de cititor, precum şi nevoia de a se bucura de cărţile alese într-un timp foarte scurt. Astfel, clienţii Libris revin periodic pe site în căutarea unor noi titluri, iar 55 % din comenzile plasate sunt de la clienţi recurenţi.
"Punem preţ pe conexiunea cu cititorii, ne dorim să le oferim, alături de cărţi, o experienţă completă de descoperire prin lectură, a lor, a lumii în care trăiesc, a ceea ce simt şi gândesc. Prin toate acţiunile pe care le întreprindem, ne dorim să ducem lectura mai aproape de cititori, în activităţile lor zilnice, astfel încât să devină o rutină sănătoasă pentru intelect. Cartea este o alternativă extraordinară de a petrece timpul cu sens şi, totodată, într-un mod relaxant. Şi mă refer aici la timpul liber, la timpul pentru cunoaştere, pentru autodezvoltare, pentru interogări interioare şi legate de mediul social, familial, de muncă" -mai spune Laura Ţeposu.