ProCA România, divizia de distribuţie IT a grupului RTC, a devenit distribuitor oficial al echipamentelor de birou Brother şi estimează pentru acest an vânzări de un milion de euro pentru produsele din această gamă, a informat,joi, un comunicat al companiei.
ProCA România oferă trei categorii de produse ale brandului japonez Brother, imprimante, faxuri şi multifuncţionale, sisteme de etichetare şi consumabile inkjet, laser şi benzi aferente echipamentelor vândute.
Compania ProCA România a încheiat anul 2006 cu o cifră de afaceri de 36 milioane euro şi estimează pentru 2007 o cifră de 50 milioane euro pe fondul măririi reţelei de distribuţie proprie şi prin parteneri, potrivit declaraţiilor preşedintelui ProCa, Sorin Stancu.
Din totalul afacerilor de 36 de milioane de euro, 60% a fost realizat prin distribuţie directă, iar 40% prin parteneri (reselleri). Oficialul ProCA a estimat pentru acest an o creştere a pieţei de distribuţie IT cu 20%. În 2006 ProCA a avut 1.500 de parteneri, iar în 2007 spră să ajungă la 2.000. În planurile de dezvoltare intră şi posibilitatea de a achiziţiona alte firme autohtone de distribţie IT, potrivit lui Sorin Stancu.
ProCA îşi desfăşoară activitatea pe piaţa românească din 1995. Societatea a devenit membru RTC Holding în 2005, iar de anul trecut, ProCA este compania de distribuţie IT&C a grupului RTC.
RTC Holding BV a cumpărat anul trecut, 27% din capitalul social al distribuitorului de produse IT ProCA, de la fostul directorul al companiei, Cristian Fălcuţescu, care şi-a lichidat în felul acesta întreaga participaţie. RTC şi-a majorat participaţia la 87,99%. Asociaţii au hotărât şi revocarea lui Fălcuţescu din funcţia de administrator al companiei.