Producătorii de vin au demarat promoţiile dedicate sărbătorilor de Paşte şi estimează o creştere a vânzărilor cu 50 % în special la vinurile albe. Producătorii au început promoţiile pentru vânzarea vinurilor, iar consumatorul va avea surpriza să găsească diferite pachete, fie cu o sticlă de vin cadou, fie cu apă minerală. Ceea ce înseamnă că producătorii s-au gândit şi la promoţii care să atragă cât mai mulţi cumpărători. "Potrivit estimărilor, de Paşte se vor vinde peste 200.000 de hectolitri de vin", a declarat Ovidiu Gheorghe, preşedintele Patronatului Naţional al Viei şi Vinului (PNVV), pentru NewsIn.
Producătorii de vin estimează că şi în perioada Paştelui vânzările de vinuri albe vor fi mai mari comparativ cu vinurile roşii.
"În general, sărbătorile marchează o curbă ascendentă în graficul de vânzări, astfel încât vinul este mai mult în atenţia consumatorului român decât în alte perioade ale anului. Şi pentru sărbătorile pascale din acest an ne aşteptăm la o creştere a vânzărilor de vin cu 35- 40 %, faţă de o perioadă normală", a declarat, directorul general al Grupului Halewood România, Dan Muntean.
Potrivit lui Muntean, cele mai solicitate sortimente vor fi cele din gama Byzantium, Prahova Valley şi Cherry Tree Hill.
"Suntem convinşi că de Paşte sticlele din gama Byzantium se vor vinde şi mai bine, venind în întâmpinarea consumatorului român, atât prin diversitatea gamei, cât şi prin faptul că etichetele care amintesc de istoria vechiului Bizanţ vor fi considerate foarte potrivite cu sărbătorile pascale", a spus Dan Muntean.
În perioada premergătoare sărbătorilor, Murfatlar se aşteaptă la comercializarea a două milioane de sticle de vin,cele mai căutate fiind vinurile roşii, gen Pinot Noir, Cabernet Sauvignon sau Merlot, dar şi vinul Lacrima lui Ovidiu.
"De obicei vânzările cresc cu până la 50 % faţă de media anuală, dar în acest an, Murfatlar şi-a propus să vândă cu 15 % mai mult faţă de perioada similară a anului trecut", a declarat, directorul de marketing Murfatlar, Radu Morar.
Producătorii de vin spun că preţurile nu vor creşte de sărbători, dar vor varia în funcţie de sortiment.
"Preţul de raft variază între şapte şi nouă lei pentru vinurile Schwaben Wine, cel mai accesibil brand al Cramelor Recaş şi urcă până la 60 de lei pentru Reserva şi La Putere, game de vinuri exclusiviste, unde fiecare sticlă este numerotată", a declarat, directorul comercial al Cramele Recaş Group, Rareş Marinescu.
Acesta a precizat că există pachete promoţionale, alcătuite din trei sticle Schwaben Wine, al căror preţ nu este mai mare de 20 de lei.
Potrivit PNVV, preferinţa consumatorului român este orientată spre vinurile albe, spre deosebire de situaţia constatată pe piaţa europeană, unde cel mai solicitat este vinul roşu.
"Deşi pe piaţa internă preferinţele consumatorilor sunt îndreptate mai ales spre vinul alb, circa 70 %, începe să se observe o orientare mai consistentă către vinul roşu. Faptul că la export raportul este invers, preferinţele fiind orientate spre vinul roşu, ne determină să ne concentrăm mai mult spre producţia de vin roşu", a spus directorul general al Grupului Halewood România, Dan Muntean.
Preşedintele PNVV, Ovidiu Gheorghe, a precizat că, cel puţin pentru moment, piaţa vinului din România nu a suferit influenţe considerabile, ca urmare a eliminării taxelor vamale la vinul din import.
"Ne aşteptăm ca undeva la mijlocul anului să se producă anumite modificări pe piaţa vinului din România, ca urmare a creşterii importurilor. Până atunci, în perioada sărbătorilor de Paşte, consumatorul va alege cu siguranţă vinul românesc de calitate superioară", a explicat Gheorghe.
Din informaţiile furmizate de PNVV rezultă că piaţa vinului din România înregistrează 1,5 milioane de hectolitri de vin, îmbuteliat în diferite variante, din care aproximativ 50 de milioane de sticle sunt cele de 0,75 litri. De asemenea, un român consumă aproximativ patru sticle de vin la 0,75 l/ an, ceea ce reprezintă 3 litri de vin/ an.