Compania De Colţeşti şi-a eficientizat operaţiunile din fabrică cu ajutorul tehnologiilor de ultimă generaţie şi plănuieşte să acceseze noi pieţe internaţionale. Producătorul lactatelor din depresiunea Trascăului a investit de-a lungul anilor în programe moderne pentru managementul integrat al afacerii, de la Senior Software, reducând costurile şi îmbunătăţind semnificativ performanţele de business prin automatizarea fluxurilor de lucru, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Producătorul brânzeturilor Torockoi - De Colţeşti, urmăreşte şi controlează optim procesul de producţie, de la lansarea comenzii până la obţinerea produsului finit, cu sistemul MES de la Senior Software. Soluţia folosită de producător, vine în completarea celorlalte sisteme implementate în companie: ERP - soft gestionare resurse, BI - soft raportare & analiză şi SFA - soft automatizare forţă de vânzare. Datorită suitei de programe informatice perfect integrate, conducerea De Colţeşti a fluidizat fluxul de date din companie, a conectat procesele de business şi are în plan să îşi extindă afacerea pe noi pieţe din Europa.
Cu ajutorul sistemului MES, de la Senior Software, producătorul a reuşit să înregistreze economii majore de timp, precum reducerea cu 40% a timpului dedicat pregătirii comenzilor, să elimine hârtia şi să scadă semnificativ costurile de business. Echipa De Colţeşti monitorizează şi analizează în timp real tot ceea ce se întâmplă în fabrică şi poate reacţiona imediat acolo unde situaţia o cere.
"Iniţial, agentul din teren mergea la client, prelua comanda în SFA şi o transmitea către ERP, iar de acolo totul se făcea oarecum manual, printr-un proces destul de anevoios şi care implica foarte multă atenţie, riscul de eroare fiind ridicat. Însă, în momentul în care am implementat această soluţie MES, lucrurile s-au simplificat enorm. Tot ceea ce operăm în ERP, se vede în MES şi invers. Mai departe, prin integrarea dintre ERP şi SFA, am obţinut un flux mult mai bun de transmitere a datelor din teren către fabrică, şi ulterior către depozit, apoi spre zona de pregătire şi livrare produse. Iar cu BI, toate datele de interes sunt adunate şi puse la dispoziţia noastră în timp real, pentru a ne oferi o vedere de ansamblu clară şi a putea lua anumite decizii.
Procesul de vânzare, de pregătire şi trimitere a produselor către client, implică acum nişte timpi considerabil mai mici. Am economisit cam 3 ore pe zi, iar riscul de a exista erori privind cantitatea sau lotul a fost eliminat. Este foarte uşor să urmăreşti procesul de producţie şi să menţii calitatea produselor cu soluţia MES. Lucrurile se întâmplă mai rapid, poţi acţiona aproape instant şi oamenii respectă cadrul definit, pentru că nu se pot abate. Interconectarea dintre sisteme ne permite să avem o transparenţă completă asupra producţiei. Oamenii sunt mult mai conectaţi la ceea ce facem şi toată lumea ştie exact ce are de făcut", a spus Marius Chiorean, Director Vânzări - De Colţeşti.
Susţinut de soluţii software moderne, producătorul, a cărui cifră de afaceri se ridică la circa 5 milioane de euro, procesează zilnic 15.000 de litri de lapte şi deserveşte peste 700 de parteneri. Produsele, realizate după reţete elveţiene, sunt livrate pe teritoriul României cu flota proprie atât către magazinele din comerţul tradiţional şi marile lanţuri de magazine, cât şi către partenerii din zona HoReCa. O parte din produsele Torockoi, cum sunt brânzeturile maturate, ajung şi în ţări precum Belgia şi Ungaria, producătorul având în plan ca odată cu extinderea capacităţii de stocare să acceseze noi segmente din piaţa internaţională.
"Aceste soluţii digitale te pregătesc pentru viitor, adică îţi spun exact ce ai de făcut astăzi, ca mâine să faci profit. Planul nostru este să devenim tot mai buni în ceea ce facem şi vrem ca brânza Torockoi să ajungă să fie recunoscută pentru calitatea sa, nu doar pe plan naţional, ci şi internaţional", a completat Marius Chiorean.