Producătorul de prăjituri şi produse de patiserie din Timişoara Senneville a înregistrat o cifră de afaceri de 18,3 milioane de lei (3,7 milioane euro) în anul 2023, în creştere cu 81% faţă de nivelul din 2022, şi îşi menţine astfel trendul de dezvoltare din ultimii ani, conform unui comunicat de presă al companiei.
"Lansarea de noi produse şi reinterpretarea reţetelor tradiţionale reprezintă un factor distinctiv pe piaţa de deserturi, ceea ce atrage atenţia clienţilor şi dezvoltă portofoliul colaboratorilor noştri. De asemenea, adaptarea la preferinţele consumatorilor ne-a ajutat să ne diferenţiem într-un mediu concurenţial volatil. Concret, am diversificat gama de produse în funcţie de preferinţele românilor pentru dulciuri tradiţionale şi am adus gustul de acasă mai aproape de cei din diaspora şi amintindu-le celor din ţară gustul dulce al copilăriei", a declarat David Alb, CEO al companiei Senneville.
În plus, Senneville a continuat în 2023 investiţiile în prezenţa companiei în mediul digital, dar şi în activităţi offline de promovare la târguri şi evenimente de profil, ceea ce a facilitat vizibilitatea companiei şi a avut un impact direct asupra vânzărilor.
În prezent, Senneville are şase locaţii proprii, lucrează cu patru retaileri (Profi, Mega Image, Carrefour şi Kaufland) şi se află în discuţii cu încă doua lanţuri de magazine în vederea începerii colaborării în prima jumătate a anului 2024. De asemenea, producătorul prăjiturilor Arca îşi va consolida colaborarea cu Monolith, un distribuitor care îşi desfăşoară activitatea, la nivel naţional şi internaţional. Compania din Timişoara a ajuns la peste 50 SKU-uri listate în retail, iar 50% din business este generat de lanţurile de supermarketuri şi hipermarketurile din România în anul 2023, în contextul expansiunii reţelelor de magazine la nivel naţional, în timp ce a doua jumătate a veniturilor este obţinută din reţeaua de magazine proprii şi din evenimentele personale şi de business.
Compania Senneville a ajuns la o echipă formată din 70 de angajaţi
La finalul anului 2023, compania Senneville avea un număr de 65 de angajaţi, iar în prezent a ajuns deja la peste 70 de membri. Compania caută personal pentru mai multe departamente, cum ar fi administrativ, contabil şi producţie, mai ales în contextul perspectivelor de dezvoltare pe termen mediu şi lung.
Piaţa s-a îndreptat spre combinaţii neobişnuite de arome şi ingrediente
Anul trecut, pe piaţa de deserturi, cofetărie şi patiserie, s-a observat ca tendinţă principală creşterea popularităţii produselor tradiţionale şi autentice. Aceasta indică o apreciere pentru meşteşug şi expertiză în prepararea deserturilor, precum şi o preocupare pentru calitatea şi originea ingredientelor. Piaţa s-a îndreptat spre combinaţii neobişnuite de arome şi ingrediente, cu o explorare mai profundă a tradiţiilor culinare din diferite culturi. Aceasta a adus un suflu nou în industrie, provocând cofetăriile şi patiseriile să fie creative şi să experimenteze cu reţete noi.
Compania Senneville din Timişoara se extinde în prezent şi prin activităţi de export alături de parteneri strategici din Diaspora, magazine şi depozite specializate. Principalele ţări ţintite sunt Italia, Spania şi Germania, întrucât acestea au o populaţie mare de români care îşi doresc să consume produse că acasă.
Pe partea de IKA se observă în anul 2023 o tendinţă de creştere a cererii pentru produsele cu gramaj mai mic, în condiţiile unei inflaţii mai mari care erodează din puterea de cumpărare a consumatorilor.