Profi a obţinut, la sfârşitul lui 2013, un profit operaţional înainte de amortizare mai mare cu 49% faţă de cel raportat în anul precedent şi o cifră de afaceri netă de 1,456 milioane de lei, în creştere cu 26%, a informat compania, duminică.
"Şi profitul nostru operaţional înainte de amortizare a crescut cu 49% faţă de 2012, chiar dacă mediul economic din România este foarte dificil. Faptul nu este surprinzător, deoarece conducerea Profi se concentrează permanent pe îmbunătăţirea proceselor operaţionale şi eficientizarea reţelei, ceea ce acum se vede în indicatori de profitabilitate foarte buni", a declarat directorul financiar al magazinelor Profi, Dumitru Dragomir.
2013 este cel de-al patrulea an consecutiv în care Profi a înregistrat creştere, rezultatul datorându-se atât permanentei extinderi a reţelei, cât şi creşterii volumului de vânzări la magazinele deja existente, potrivit companiei.
Anul trecut, Profi a inaugurat 63 de magazine şi plănuieşte pentru acest an să deschidă cel puţin tot atâtea, continuând extinderea agresivă a reţelei.
2013 a fost anul când s-a investit în sisteme de automatizare şi în creşterea nivelului de servicii oferite consumatorilor, mai arată reprezentanţii companiei. În acest sens, la Ploieşti, s-a deschis un al doilea centru logistic pentru îmbunătăţirea rutelor de aprovizionare din sudul şi estul ţării, lângă Bucureşti a fost inaugurată o platformă de legume şi fructe pentru a furniza magazinelor din zonă produse de cea mai bună calitate, iar vechiul sistem de case de marcat a fost înlocuit cu unul nou, mai competitiv, proces început în 2012.
Una dintre ţintele pe care Profi şi le-a propus şi le-a atins a fost diminuarea pierderilor de stocuri de marfă (perisabilităţi şi lipsuri din gestiune) prin implementarea unui sistem de monitorizare centralizat, care a dus la îmbunătăţirea controlului în reţeaua de magazine şi la reducerea cheltuielilor de securitate, conform comunicatului.