Profitul companiei germane "Bayerische Motoren Werke" AG (BMW), cel mai mare producător mondial de autoturisme de lux, a crescut de peste şase ori în trimestrul al doilea din acest an, faţă de perioada similară din 2009, datorită cererii mari din China şi SUA.
În intervalul aprilie - iunie 2010, câştigul net al societăţii a fost de 834 milioane de euro (1,1 miliarde dolari), faţă de 121 milioane de euro în aceeaşi perioadă din 2009. Profitul raportat de companie este cel mai mare din ultimii doi ani şi jumătate şi depăşeşte cifra anticipată de analişti: 546 milioane de euro.
Vânzările BMW au crescut cu 18%, la 15,3 miliarde euro. Compania a avut livrări record în China - cea mai mare piaţă auto la nivel mondial. Vânzările din China şi redresarea cererii din SUA au determinat compania BMW şi rivalul său mai mic "Daimler" AG să-şi modifice în sens pozitiv estimările privind volumul livrărilor în 2010. BMW a vândut 25.000 de modele noi Seria 5 de la momentul lansării acestui autoturism în Europa, în luna martie.
Luna trecută, BMW anunţa că aşteaptă, în 2010, o creştere a volumului vânzărilor sale cu aproximativ 10 procente, la peste 1,4 milioane de maşini şi SUV-uri.
"Creşterea importantă a volumului vânzărilor pe pieţele noastre majore şi modelele pe care le distribuim sunt factorii principali ai rezultatelor pe care le-am înregistrat în trimestrul al doilea", a declarat directorul executiv al BMW, Norbert Reithofer, adăugând: "Am făcut progrese importante în atingerea ţintelor noastre de profit".
În primul semestru din anul curent, BMW, care mai produce mărcile Mini şi Rolls-Royce, a vândut cu 13% mai multe autoturisme decât în primele şase luni din 2009.