Profitul Electrolux AB, al doilea mare producător mondial de electrocasnice, a urcat peste aşteptări în trimestrul doi din 2014, datorită revenirii pieţelor europene, transmite Reuters.
Profitul operaţional ajustat al companiei suedeze a urcat în perioada aprilie - iunie 2014 la 1,17 miliarde de coroane suedeze (99 milioane de lire sterline), faţă de 1,04 miliarde de coroane suedeze în perioada similară din 2013, în timp ce analiştii intervievaţi de Reuters estimau 1,07 miliarde de coroane suedeze.
"Impactul pozitiv al măsurilor de reducere a costurilor în Europa, combinat cu extinderea gamei de produse, au dus la o îmbunătăţire semnificativă a venitului nostru operaţional în EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa)", a afirmat şeful Electrolux, Keith McLoughlin.
Dar redresarea în Europa rămâne neuniformă, creşterea avansând în Spania, Portugalia şi Marea Britanie în trimestrul doi din 2014, în timp ce evoluţii mai slabe s-au înregistrat în Franţa şi Peninsula Scandinavă. De asemenea, compania a avertizat că în America Latină continuă procesul de încetinire a vânzărilor.
Electrolux şi-a menţinut estimarea privind un avans de 1-3% al cererii pe piaţa din Europa şi de 4% în SUA.
Firma are aproximativ 58.000 de angajaţi la nivel mondial şi deţine mărcile de produse electrocasnice AEG, Zanussi şi Arthur-Martin.
Electrolux, al doilea mare producător mondial de electrocasnice după Whirlpool, este prezentă în România din 1995 prin divizia de vânzări şi marketing în Bucureşti, precum şi prin fabrica de aragazuri de la Satu Mare, la care deţine 99,52% din acţiuni.