Profitul net a crescut cu 54% până la 41,7 milioane euro, faţă de primul semestru din 2016: 27,1 milioane. Veniturile grupului Wienerberger au crescut cu 4%, atingând 1,528.7 milioane euro, faţă de primul semestru din 2016: 1,468.9 milioane euro. EBITDA a crescut cu 7%, până la 190,1 milioane euro, faţă de primul semestru din 2016: 178,3 milioane euro, potrivit unui comunicat trimis Redacţiei de către firmă.
Heimo Scheuch, Chief Executive Officer al Wienerberger AG, afirmă: "Sunt mulţumit de rezultatele bune pe care le-a obţinut Grupul Wienerberger în prima jumătate a acestui an. Am observat că tendinţele divergente de dezvoltare a pieţelor de blocuri ceramice şi tevi au fost principalul nostru catalizator pentru Divizia Europeană de Materiale Ceramice şi pentru Divizia Europeană de Ţevi. În ultimele luni, ne-am concentrat pentru implementarea consistentă a strategiei noastre, ne-am intensificat eforturile pentru dezvoltarea relaţiilor cu clienţii noştri, am lansat produse şi soluţii inovative şi am implementat activităţi din planul nostru de dezvoltare în zona digitală. Mai mult de atât, explorăm în mod susţinut alte oportunităţi de creştere a diferitelor arii de business şi, în egală măsură, de optimizare a structurilor şi proceselor existente. Am demonstrat din nou că putem creşte chiar şi într-un mediu provocator."
Heimo Scheuch afirmă: "Ne-am stabilit obiective foarte ambiţioase pentru 2017. Pentru a îndeplini obiectivele, ne vom intensifica eforturile în toate sectoarele activităţii. Intenţionăm să monitorizăm oportunităţile de dezvoltare, să ne optimizăm activitatea, să ne consolidăm poziţia de lider inovator în industria noastră şi să ne concentrăm atenţia spre client, cel aflat în centrul întregii activităţi. Sunt încrezător că vom reuşi să creştem organic EBITDA pentru grup la 415 milioane euro în 2017".
Performanţa pieţelor în al doilea trimestru din 2017 a fost conformă cu aşteptările grupului. Acesta şi-a crescut veniturile cu 4% ajungând la 1,528.7 milioane euro în primul semestru din 2016. Efectele negative ale diferenţelor de curs valutar cauzate de evoluţia cursului pentru lira sterlină şi pentru lira turcească au diminuat veniturile cu 10.1 milioane euro. EBITDA a ajuns la 190.1 milioane euro, în creştere cu 7% faţă primele şase luni din 2016. Evoluţia cursurilor valutare a avut o influenţă negativă de -3.6 milioane euro în EBITDA. Vânzările de active imobiliare au generat o contribuţie pozitivă în valoare de 8 milioane euro. Profitul net a crescut de la 27.1 milioane euro în primul semestru din 2016 la 41.7 milioane euro în primul semestru din 2017.
Divizia Europeană de Materiale Ceramice pentru Construcţii a avut o dezvoltare puternică constantă în Vestul şi Estul Europei. Divizia Europeană de Ţevi şi Pavaje a evoluat în contextul unei cereri consistente în majoritatea pieţelor cheie, a unui volum de comenzi redus în proiectele internaţionale şi a unei creşteri a costurilor materiilor prime cu un impact negativ asupra afacerii cu ţevi din plastic. Divizia Nord-Americană a înregistrat o dezvoltare satisfăcătoare a activităţilor cu ţevi din plastic şi cărămidă.
Divizia Europeană de Materiale Ceramice pentru Construcţii a urmat o dezvoltare puternică şi constantă a afacerii în Vestul şi Estul Europei. Faptul s-a datorat unei creşteri a activităţii în domeniul construcţiilor rezidenţiale, ce a permis optimizarea preţurilor şi creşterea volumului vânzărilor pentru toate grupele de produse. În Anglia, creşterea cererii şi optimizarea stocurilor de-a lungul lanţului de aprovizionare a sporit vânzările de produse ceramice pentru faţadă şi de ţiglă ceramică. Astfel, s-a înregistrat o creştere a veniturilor şi a câştigurilor în pofida devalorizării lirei sterline. Piaţa belgiană a suferit de o lipsă de materiale speciale pentru izolare termică (panouri izolatoare PUR/PIR pentru acoperiş şi pentru zidărie), ce a determinat întârzierea finalizării proiectelor de construcţii. Grupul a compensat impactul asupra vânzărilor prin preţuri medii mai mari. Activitatea cu blocuri ceramice din Olanda a beneficiat de o uşoară creştere a cererii. Piaţa de construcţii rezidenţiale noi din Franţa a înregistrat o tendinţă ascendentă, iar cererea în segmentul de locuinţe individuale şi duplexuri din Germania a scăzut. Activitatea în Europa de Est a fost puternică în aproape toate ţările din regiune. Piaţa construcţiilor rezidenţiale din Austria s-a menţinut la un nivel stabil satisfăcător. Aceasta a condus la o creştere cu 6% a veniturilor Diviziei Europene de Materiale Ceramice pentru Construcţii, până la 868.7 milioane euro şi o creştere a EBITDA cu 19% de până la 148.1 milioane euro.
Veniturile Diviziei Europene de Ţevi şi Pavaje au fost relativ stabile la 500.1 milioane euro, faţă de nivelul de 503.9 milioane euro din 2016. Faptul s-a datorat unei cereri constante pe aproape toate pieţele. În Europa de Est există o reluare a licitaţiilor din sectorul public pentru proiectele de infrastructură finanţate de UE. Ţinând cont de durata mai lungă de timp dintre licitaţie şi execuţia proiectului, impactul asupra activităţii din regiune se materializează mai lent. EBITDA pentru divizie a scăzut cu 28%, până la 37.8 milioane euro în perioada raportată, pricipalul motiv fiind evoluţia afacerii cu ţevi de plastic din Europa de Vest. Câştigurile au fost influenţate de nivelul scăzut al comenzilor pentru proiectele internaţionale, în timp ce creşterea preţurilor materiilor prime se poate transmite pieţei de profil într-un timp mai mare. Creşterea veniturilor din domeniul ţevilor ceramice, din sectorul Est European a ţevilor de plastic şi a pavajelor din beton, nu a fost suficientă pentru a compensa deficitul.
Divizia Nord-Americană a avut o evoluţie bună pentru primul semestru în 2017.Firma a beneficiat de creşterea activităţii pentru construirea de noi locuinţe individuale sau duplexuri şi a reuşit să-şi sporească vânzările de produse ceramice pentru faţade cu preţuri medii uşor îmbunătăţite. După un început bun al anului,activităţile din Canada au fost încetinite din cauza zăpezii şi a condiţiilor meteo nefavorabile din al doilea trimestru. Rezultatele afacerii cu ţevi din plastic au fost satisfăcătoare. Divizia Nord-Americană a generat venituri de 154.6 milioane euro, în creştere cu 9% faţă de anul precedent şi o creştere semnificativă a EBITDA cu 21%, până la 13.2 milioane euro.
Tendinţa de uşoară creştere a activităţii pentru construcţii rezidenţiale din Europa este aşteptată să continue, cu dezvoltări pozitive a pieţelor din Europa de Est şi cu tendinţe divergente ale pieţelor din Europa de Vest. Divizia Europeană de Materiale Ceramice pentru Construcţii anticipează o creştere a veniturilor şi câştigurilor. Pentru Divizia Europeană de Ţevi şi Pavaje, firma prevede o îmbunătăţire a activităţii în Europa de Est în segmentul ţevilor de plastic şi a pavajelor din beton, iar cererea va creşte datorită relansării licitaţiilor pentru proiectele de infrastructură finanţate de UE. În timp ce pieţele principale din Europa de Nord continuă să funcţioneze bine şi creşterile de preţuri vor putea compensa mărirea costurilor pentru materiile prime, activitatea proiectelor internaţionale rămâne redusă. Pentru Divizia Nord-Americană, aşa cum se vede astăzi, Wienerberger consideră o creştere organică a veniturilor.
Wienerberger Clay Building Materials Europe este un producător de blocuri ceramice, cărămizi pentru zidărie aparentă şi ţiglă ceramică. Gama de produse este completată de placajele pentru faţade ceramice şi pavelele ceramice. Wienerberger Sisteme de Cărămizi este un producător de blocuri ceramice românesc.