Actualizare 15:38 Venitul net al Grupului Pro TV a crescut cu 9,1%, în primele nouă luni
Venitul net al Grupului Pro TV, în primele nouă luni ale acestui an, a fost de 118,2 milioane de dolari, în creştere cu 9,1% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015.
Potrivit unui comunicat de presă al grupului media, trimis Redacţiei, acest rezultat reprezintă cea mai mare creştere din reţeaua Central European Media Enterprises LTD (CME).
În această perioadă, grupul Pro TV a obţinut o cotă medie de piaţă de 24,5% pe durata întregii zile şi 28,9% în prime time, pe segmentul publicului comercial, comparativ cu grupul media situat pe locul doi, care a înregistrat 20,7% cotă de piaţă pe durata întregii zile şi 20% în prime time.
Potrivit sursei citate, în top zece programe difuzate de toate televiziunile din ţara noastră în această perioadă, la nivelul publicului comercial, în perioada ianuarie-septembrie, toate producţiile sunt Pro TV, primele locuri fiind ocupate de "Românii au talent" (medie de 16,8 puncte de rating şi 43,4% cotă de piaţă) şi meciurile din UEFA EURO 2016TM (medie de 15,3 puncte de rating şi 45,4% cotă de piaţă).
"Ne bucurăm că în primele nouă luni ale acestui an am reuşit o performanţă foarte bună atât în ceea ce priveşte rezultatele financiare, cât şi cifrele de audienţă ale grupului nostru. Până în momentul de faţă în acest an, România are o contribuţie semnificativă la rezultatele întregii reţele CME. În plus, Pro TV a stabilit un record pentru piaţa televiziunii din România, înregistrând 71% cotă de piaţă cu meciul de deschidere a competiţiei UEFA EURO 2016TM, cel mai mare share pe publicul comercial al unui program din prime time din istoria măsurătorii moderne a audienţelor", a declarat Aleksandras Cesnavicius, CEO-ul Pro TV.
Pentru trimestrul al treilea, veniturile nete ale grupului Pro TV au fost de 37 milioane dolari, în creştere cu 16,6% comparativ cu perioada iulie - septembrie 2015.
În această perioadă, grupul Pro TV a înregistrat, pe segmentul publicului comercial, cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, o medie de 3,9 puncte de rating şi 26,2% cotă de piaţă pe durata întregii zile, în timp ce grupul media situat pe locul doi a obţinut 3,2 puncte de rating şi 21,8% cotă de piaţă, precizează comunicatul.
În prime time, la nivelul publicului comercial, grupul Pro TV a înregistrat 8,6 puncte de rating şi 30% cotă de piaţă, comparativ cu cel mai apropiat competitor comercial, care a obţinut 6,1 puncte de rating şi 21,2% cotă de piaţă. Comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015, grupul Pro TV a mărit cu aproximativ 3 puncte procentuale distanţa faţă de grupul media situat pe locul al doilea.
"Competiţiile din sport, emisiunile de divertisment, filmele şi serialele difuzate de Pro TV au fost lider de audienţă şi ne propunem să continuăm să le oferim telespectatorilor producţii pe care aceştia să le urmărească", a precizat Aleksandras Cesnavicius.
Grupul Pro TV include televiziunile Pro TV, Acasă, Acasă GOLD, Pro Cinema, Sport.ro, MTV România şi Pro TV Internaţional.
(S.A.)
------------
Grupul de televiziune Central European Media Enterprises (CME), proprietarul ProTV, a anunţat, ieri, că în trimestrul al treilea profitul său operaţional s-a dublat până la 18 milioane de dolari, de la 8,4 milioane de dolari în perioada similară a anului trecut, graţie creşterii cheltuielilor pentru publicitatea TV pe principalele sale pieţe, transmite Reuters, citat de Agerpres.
Creşterea profitului operaţional raportată de CME a fost superioară estimărilor analiştilor, care mizau pe un profit OIBDA de 11,7 milioane de dolari. De asemenea, veniturile realizate de CME au crescut cu 8% până la 126,7 milioane de dolari în trimestrul al treilea, peste estimările analiştilor.
"Credem că aceste rezultate ne menţin în cursă pentru a înregistra un nou an cu performanţe financiare", a declarat unul din cei doi directori generali ai CME, Michael Del Nin.
În România, profitul operaţional al CME a crescut cu 81% în trimestrul al treilea, în timp ce veniturile au crescut cu 8%. Pe piaţa din Cehia, cea mai mare piaţă a CME, profitul operaţional a crescut cu 39%.
Sâmbătă, grupul american de telecomunicaţii AT&T Inc a anunţat că a ajuns la un acord privind preluarea grupului Time Warner, cel mai mare acţionar al CME, pentru 85,4 miliarde de dolari.
CME are operaţiuni în şase state din Europa Centrală şi de Est. În România, CME include posturile de televiziune ProTV, Acasă TV, Acasă Gold TV, ProCinema, Sport.ro, ProTV International, ProTV Chişinău şi MTV România.