Candidaţii la fotoliile de primar au apelat, în acest an, într-o mai mare măsură la comunicările prin internet, comparativ cu anul 2000, potrivit unui studiu efectuat de Institutul pentru Politici Publice. "Majoritatea candidaţilor din ţară au înregistrat pagini de internet în lunile martie-aprilie şi chiar în mai", a declarat Violeta Bau, directorul institutului. Domnia sa a adăugat că paginile de internet ale partidelor au fost înregistrate în anii 2002-2003, dar, cu ocazia campaniei pentru alegerile locale, acestea au fost actualizate cu informaţii despre candidaţi.
Potrivit lui Adrian Moraru, coordonatorul studiului, cheltuielile pentru realizarea site-urilor vor trebui să se regăsească în raportul de campanie care va fi prezentat Curţii de Conturi. Spre exemplu, pagina de internet a lui Dan Darabont, candidat PSD la Primăria Sectorului 6 din Capitală, este înregistrată pe numele lui, din data de 6 august 2003. Domnul Moraru a precizat că acesta va trebui să transfere acest site ca o donaţie la partid, pentru a cuprinde cheltuiala în raportul de campanie. Într-o situaţie similară se află şi Emil Boc. Pagina de internet www.boc.ro este deţinută de către organizaţia neguvernamentală "Asociaţia pentru Democraţie şi Pluralism" din Cluj-Napoca, data înregistrării fiind 19 aprilie 2004, înaintea începerii campaniei. Adrian Moraru a precizat că, potrivit legii finanţării partidelor, un ONG poate face donaţii partidelor, dar nu în campanie electorală. Totuşi, "interpretarea este pe muchie. Chiar şi o achiziţie ante-campanie trebuie inclusă în raportul final, conform indicaţiilor Curţii de Conturi", a adăugat domnia sa.
Mai mult, o serie de candidaţi sau partide folosesc resursele publice abuziv, a precizat directorul IPP. Spre exemplu, pe site-ul Prefecturii şi Consiliului Judeţean Telorman există un link către organizaţia judeţeană PSD, însă nu şi spre alte partide. În aceeaşi situaţie este şi pagina web a Primăriei Tulcea, care trimite spre site-ul PSD Tulcea.
Studiul IPP a fost realizat în perioada 8 mai-1 iunie.