Mai multe asociaţii de elevi din ţară protestează, vineri, faţă de situaţia actuală a educaţiei din România şi solicită guvernanţilor începerea noului an şcolar la 1 septembrie şi garantarea unui număr minim de zile de şcoală, informează news.ro.
"Având în vedere situaţia actuală a educaţiei din România, asociaţiile reprezentative ale elevilor revendică: garantarea unui număr minim de zile de şcoală; începerea anului şcolar 2021-2022 pe 1 septembrie", a anunţat Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC).
AEC a precizat că vineri, de la ora 10.00, reprezentanţii asociaţiei vor depune la un oficiu poştal din Constanţa un colet care va ajunge la Administraţia Prezidenţială. Acţiuni similare vor desfăşura şi asociaţiile elevilor din Maramureş, Bacău, Mureş, Vâlcea, care vor depune acelaşi colet, către acelaşi destinatar.
Conţinutul coletului nu a fost dezvăluit de asociaţiile de elevi, acest lucru urmând să fie făcut vineri.
De asemenea, Asociaţia Elevilor din Bucureşti şi Ilfov se va afla, vineri dimineaţă, în faţa Administraţiei Prezidenţiale pentru a depune pachetul, potrivit news.ro.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 09.04.2021, 09:52)
Asociatiile astea fie sunt stupide, fie sunt manipulate.
Cum justifica necesitatea inceperii cursurilor scolare mai devreme decat in toti anii anteriori? Copiii de la sate (cei deplansi acum ca nu au internet si tablete) vor fi ocupati cu recoltarile de toamna din gospodarii si nu vor trece pe la scoala, iar cei de la oras, in mare parte, vor fi plecati cu parintii in concedii si iarasi nu vor trece pe la scoala (in fiecare an sunt copii care lipsesc in primele zile de la inceperea anului scolar deoarece sunt plecati cu parintii si pentru ca asa inteleg ei si parintii lor sa respecte scoala, profesorii si colegii.
Propunerea este absolut stupida si pare mai degraba opera sefului gestapo-ului de la conducerea ministerului care are o singura idee: cat mai multe ore de scoala (in conditiile in care elevii nu prea sunt inetresati nici de orele existente acum).
Nu durata scolii este problema invatamantului (cea de pe vremea lui Ceausescu era bine gandita si structurata) ci eficienta intamantului si mai ales a actului de predare (care acum se rezuma inj principal la transformarea elevilor in scribi). Nu de ore suplimentare de scribologie au nevoie elevii ci de restructurarea materiei (atat pe partea de cultura generala cat si pe partea de specialitate), de restructurarea cerintelor in functie de cariera pentru care opteaza elevii (este absurd sa fie conditionata cariera unui viitor artist - plastic, muzician etc) de media la matematica.
Acolo sunt problemele - la materia pe care o preda scoala pentru formarea culturii generale (adica a materiei de baza). la materiile de specialitate si la momentul si calea prin care se face trecerea elevului de la pregatirea generala catre cea de specialitate si peste toate astea, la modalitatea prin care se transmit informatiile/cunostintele catre elevii. Metoda actuala in care profesorul dicteaza si elevul scrie ca tampitul (in conditiile in care pot exista carti, DVD-uri, filme documentare etc. cu aceeasi informatie) este absolut depasita, primitiva si obositoare (ca si Inspectoratele scolare care de atatia ani nu au fost in stare nici macar sa observe aceast aspect izbitor care de ani de zile consuma in mod inutil energia si timpul elevilor). Avem inspectorate populate de idioti incapabili sa identifice problemele si apoi sa vina cu solutii. De exemplu, matematica din clasele a XI si a XII nu se justifica decat in cazul celor care vor opta pentru o cariera in domeniul tehnic. Toti ceilalti nu au nevoie de derivate si de integrale asa cum cei care vor opta pentru domeniul tehnic nu au nevoie de cunostinte aprofundate de geografie, istorie, limba romana etc. Pentru toate astea exista segmentul de cunostinte generale (pregatirea de baza). Exista si pregatirea sportiva care la noi a devenit un fel de "ora benevola" iar daca ne uitam la elevii nostri constatam ca sunt tot mai obezi si mai obositi de viata (alearga cu disperare dupa un loc pe scaun in autobuze si tramvaie). Orele de pregatire fizica (care acum se rezuma, in cel mai bun caz, la alergarea dupa o minge, de cele mai multe ori in absenta profesorului de sport multe prea ocupat cu alte chestii) trebuie sa contina exercitii de pregatire fizica care sa dezvolte armonios musculatura iar sahul trebuie sa fie sportul predat obligatoriu in toate scolile. Sunt multe de spus si de facut, iar toate astea ar trebui sa vina din partea inspectoratelor scolare, doar ca acolo sunt prea multi mamuti care dorm bine si pe bani multi. Cu prosti sau indolenti nu se face reforma, iar anul scolar poate fi prelungit oricat vrea dictatorul pentru ca este in zadar. Copii vor fi mai obositi si la fel de pregatiti si de interesati de invatamant ca si pana acum!
In plus, daca elevii le stiu atat de bine pe toate, cand trebuie sa inceapa anul scolar, cand trebuie sa se termina, ce trebuie sa contina materia de invatamant, ce note trebuie sa primeasca etc. etc. ma intreb de ce mai au nevoie de scoala. Pot sa mearga direct in productie ca ei le stiu deja pe toate.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 09.04.2021, 11:27)
Ministrul asta, Himmler, daca ar fi facut scoala la zi (si nu la seral) ar fi stiut ca dupa 15 iunie si inainte de 15 septembrie in clase este foarte cald, sunt multi copii lesinati si transpirati iar eficienta activitatilor de invatamant este foarte scazuta. Acelea sunt ore irosite care vor eroda inutil energia elevilor si a profesorilor cu efecte asupra randamentului acestora pe tot parcursul anului.Pe de alta parte turismul va avea de suferit intrucat perioada destinata acestuia se reduce de la 3 luni (2 luni in cazul anilor terminali) la 2 luni (1 luna in cazul anilor terminali).Modificarea duratei vacantei de vara aducea prea putine beneficii si prea multe pierderi. Asa se intampla cand prostii ajung ministri fara sa aiba habar de situatia in care se afla domeniul respectiv, iar in privinta calitatii si libertatii acestor "asociatii de elevi" am mari dubii.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 09.04.2021, 11:44)
Am ajuns in situatia absurda in care elevii ajung sa decida in locul adultilor. Daca este asa, inseamna ca ei sunt mai bine pregatiti decat adultii si atunci ar trebui ca adultii sa mearga la scoala in locul elevilor (in cazul ministrului ar fi chiar indicat) iar elevii sa conduca in locul adultilor (ceea ce se intampla deja). Este o situatie absurda, nu-i asa?Ma asteptam ca asociatiile de elevi sa propuna:- organizarea de tabere scolare educative de tipul "pro-natura" in care elevii impreuna cu autoritatile locale sa adune resturile lasate de ei si parintii lor (adica de noi toti) in natura. - reorientarea fondurilor primariilor dinspre burse care stimuleaza mediocritatea (si deformeaza realitatea prin notele mai mari decat ar fi cazul ce sunt acordate elevilor de catre profesori sub presiunea acestora si a parintilor lor avand ca pretext obtinerea bursei) catre activitati care stimuleaza performanta, dezvoltarea fizica si intelectuala (catre cercuri de robotica, dans, instrumente muzicale, desen, design, construirea de baze sportive, sponzorizarea unor activitati sportive etc.). Acum, toti elevii cu media peste 8,50 (care in realitate ar fi undeva la 7,50 daca notele s-ar acorda cu aceeasi exigenta si obiectivitate ca in trecut) primesc burse. De ce sunt notele mai mari decat ar fi normal? Pentru ca profesorii s-au saturat de presiunile venite din partea elevilor si parintilor si prefera sa acorde note ceva mai mari, numai sa aiba liniste. Problema este ca a avut loc resetarea notarii iar cei de 6,50 care acum primesc 7,50 vor si ei note mai mari ca sa ia burse si anomalia continua. Bursele au generat diminuarea exigentei si obiectivitatii din partea profesorilor Sunt clase unde aproape toti elevii au burse. Dupa bursele acordate invatamantul romanesc este excelent, dar dupa rezultatele la examene este unul dezastruos. O situatie anormala (ca multe altele intalnite la noi), prin care se stimuleaza mediocritatea si denaturarea notarii, in detrimentul performantei si al obiectivitatii notarii.- implicarea elevilor in diverse activitati de voluntariat (cu sau fara recompense din partea autoritatilor locale)Nu se face nimic pentru dezvoltarea simtului civic al elevilor, pentru stimularea performantei, pentru dezvoltarea unor abilitati iesite din comun (sportive, muzicale, intelectuale), dar in schimb se promoveaza fel de fel de idei aberante ce denota efectiv idiotenie si lipsa de cunoastere a realitatii.