Brandul românesc Pufina de la Pehart a înregistrat în 2021 o creştere cu 18,4% faţă de anul anterior, cea mai mare de pe piaţa hârtiei de uz casnic, conform studiului Nielsen.
De asemenea, brandul cel mai popular al Pehart şi-a consolidat anul trecut poziţia în marile lanţuri de supermarketuri cu acoperire naţională, înregistrând o creştere a valorii de 16,3%. Totodată, conform aceluiaşi studiu Nielsen, produsele Pufina au avut în primele 6 luni ale anului trecut o spectaculoasă creştere în preferinţele românilor, de 46%.
Sintagma "Puternică şi fină", atributele esenţiale ale Pufina, evocă majorităţii consumatorilor imaginea lui CRBL, iar dincolo de ea, pe aceea a unei familii obişnuite care îşi doreşte să folosească acasă produse din hârtie de cea mai bună calitate, fabricate cu respect pentru clienţi şi grijă pentru mediu. Realizată 100% din celuloză, gama Pufina cuprindea în 2005, anul lansării pe piaţă, produse precum hârtie igienică, prosoape de bucătărie şi şerveţele de masă, la care s-au adăugat, 5 ani mai târziu, şerveţelele faciale şi cele nazale.
În 2010, Pehart Grup îşi extinde şi perfecţionează oferta. Apar pe piaţă gama Pufina Lux, iar în 2019, Pufina Natura. Calitatea superioară a produselor, gradul ridicat de rezistenţă şi fineţe combinat cu o campanie inspirată au adus brandul Pufina în topul preferinţelor clienţilor. Conform datelor furnizate de un studiu de brand realizat în 2020, 40% dintre cei chestionaţi sunt de părere că cel mai popular brand Pehart, Pufina, se diferenţiază prin calitate superioară şi prin produse noi, inovatoare şi "de încredere".
"Istoria brandului Pufina reflectă dintr-un anumit punct de vedere istoria Pehart, în sensul că reprezintă o continuă evoluţie spre excelenţă", spune Gabriel Stanciu, General Manager Pehart. "De la lansarea pe piaţă, din 2005 şi până acum, gama Pufina şi-a extins oferta de produse. Am scos pe piaţă noi sortimente, iar calitatea a crescut la nivel premium. Aceasta se datorează investiţiilor pe care le-am făcut în tehnologii de producţie de ultimă generaţie, ca, spre exemplu, sistemul de gofrare a hârtiei cu rulouri încălzite - printre primele tehnologii de acest gen din lume. Prin produsele din gama Pufina am demonstrat că delicateţea şi rezistenţa hârtiei sunt caracteristici care pot coexista foarte bine", mai spune Gabriel Stanciu.
Preocuparea pentru crearea unor produse sustenabile şi grija faţă de protejarea mediului sunt evidente atât în gama Pufina Lux, prin folosirea unor ambalaje reutilizabile, cât mai ales în modul de fabricaţie al produselor Pufina Natura. Ambalajul acestora este unul inovator, realizat din materiale 100% biodegradabile şi 100% compostabile, ce se transformă în hrană pentru sol. De altfel, noua linie de producţie inaugurată de Pehart la finalul anului trecut utilizează tehnologii inovatoare, de ultimă oră, ecologice, dar şi soluţii de ambalare ecologice (o combinaţie de hârtie şi bioplastic).
Pehart exportă produsele din gama Pufina în 5 state - Bulgaria, Moldova, Serbia, Austria şi Germania. În prezent, compania românească produce anual în cele două fabrici ale sale de la Petreşti, judeţul Alba şi Dej, judeţul Cluj 100.000 tone de hârtie tissue şi are o capacitate de procesare a produselor finite de peste 75.000 tone. 70% din întreaga cantitate de produse de uz casnic şi industrial este vândută în România, iar Pehart asigură producţia şi pentru o mare parte dintre produsele marcă proprie ale lanţurilor de retail.
Compania care este prezentă cu produse de uz casnic şi industrial în 18 ţări din centrul, estul şi sudul Europei deţine pe lângă Pufina şi brandurile Alint şi Altessa. De asemenea, produce şi jumbo rolls, role de hârtie mari, pentru clienţii industriali şi pentru consumul propriu.