Raiffeisen Bank a încheiat primul semestru al acestui an cu un profit net de 280 milioane de lei, faţă de 384 milioane de lei la final de S1/2019. Activele totale ale Raiffeisen Bank au atins valoarea de 46,1 miliarde lei. Activitatea de creditare a continuat să crească, iar soldul creditelor acordate clienţilor băncii a ajuns la 28,5 miliarde de lei, în creştere cu 4%, faţă de perioada similară a anului 2019, conform unui comunicat trimis redacţiei.
Profitul în primul semestru al anului 2020 a scăzut cu 27% fata de 30 iunie 2019, pe fondul deteriorarii mediului macroeconomic, în contextul pandemiei COVID-19. Deşi costul riscului a crescut cu 62% în comparaţie cu primul semestru al anului 2019, banca şi-a menţinut un profil de risc sănătos, iar provizioanele suplimentare au fost constituite pentru eventuale dificultăţi viitoare ale unor clienţi în rambursarea creditelor. Până acum majoritatea provizioanelor făcute de bancă sunt doar măsuri de precauţie, iar moratoriul public, opţiunea băncii de amanare a 3 rate, precum şi alte măsuri guvernamentale au contribuit la menţinerea unui echilibru bun între rezolvarea problemelor clienţilor şi performanţa portofoliului de credite.
Steven van Groningen, presedinte & CEO Raiffeisen Bank: "Sunt mulţumit că în ciuda situaţiei fără precedent în care ne aflăm, veniturile băncii au crescut în primul semestru din 2020, ajungand la aproximativ 1,3 miliarde lei, cu 2% mai mult decat in semestrul 1 din 2019. Ritmul de crestere al creditelor nete (4% an pe an) a fost un factor important in mentinerea veniturilor bancii pe un trend ascendent. Merita sa mentionam faptul ca depozitele si lichiditatile clientilor in conturi curente au crescut mult in prima parte a acestui an, astfel ca putem vorbi de o majorare de 15%, an la an, dovedind increderea de care ne bucuram, dar si responsabilitatea mare pe care o avem fata de clientii nostri".
Cheltuielile operaţionale ale Raiffeisen Bank au crescut mai ales din costurile cu personalul şi din cheltuielile făcute în zona de IT, în strânsa corelaţie cu strategia de a investi mai mult în aceşti doi piloni importanţi pentru succesul şi viitorul băncii: oamenii şi creşterea capabilităţilor digitale. Siguranţa şi sănătatea angajaţilor şi clienţilor este cel mai important obiectiv, banca asigurând în perioada pandemiei tot ce este nevoie pentru protecţia oamenilor, de la materiale pentru igienizare si protecţie, la panouri de separare, până la expedierea a peste 200.000 de carduri prin curier, acasă la clienţi.
"Chiar dacă am fost într-o situaţie cu totul specială şi dificilă, strategia bancii nu se modifică şi am continuat să lucrăm la proiectele noastre, să ne deservim clienţii, să ne protejăm angajaţii şi să ne sprijinim toţi partenerii, în cel mai bun şi sigur mod posibil. E adevărat că unele planuri s-au schimbat, anumite lucruri au trebuit amânate, cum a fost cazul aplicaţiilor de mobile banking vechi şi înlocuirea lor cu cele noi, însă pe partea de digitalizare am accelarat mult şi am avut evoluţii spectaculoase: o creştere de aproape 80% a numarului de tranzacţii realizate prin aplicaţiile online, o majorare cu aproape 20% a numarului clienţilor care utilizează servicii digitale (an pe an). Plaţile efectuate prin card de debit au crescut cu peste 80%, în timp ce numarul de plăţi online către furnizori s-a dublat", a subliniat Steven van Groningen.