"Turism, Hoteluri, Restaurante Marea Neagră" (EFO) a înregistrat, anul trecut, un profit de 1,6 milioane de lei, faţă de 4,45 milioane de lei, în 2016, conform raportului anual al companiei transmis Bursei de Valori Bucureşti.
Veniturile totale, exclusiv veniturile din anulare provizioane, înregistrate de societate în exerciţiul financiar 2017, sunt în valoare de 39.058.296 lei şi reprezintă 80,67% din realizatul anului 2016, conform emitentului care mai arată: "În cadrul veniturilor totale, cifra de afaceri însumează 34.420.176 lei, ceea ce reprezintă 98,51% faţă de anul precedent (34.942.411 lei).
Veniturile ce compun cifra de afaceri în anul 2017, au fost realizate din desfăşurarea următoarelor activităţi: - Cazare; - Alimentaţie publică; - Închirieri; - Alte venituri- servicii suplimentare: tratament, parcări, piscine, etc.
Ponderea în structura cifrei de afaceri o reprezintă veniturile din activitatea de cazare- 61,06%.
Veniturile din alimentaţia publică au constituit în anul 2017, 29,42% din cifra de afaceri.
Activitatea de închiriere a reprezentat o pondere redusă în cifra de afaceri şi anume de 2,55%. Veniturile rezultate din această activitate, în cuantum de 876.151 lei, au fost sub nivelul bugetat pentru anul 2017.
Grupa «Alte venituri» reflectate în cifra de afaceri, realizate prin desfăşurarea unor activităţi secundare (tratament, parcări, piscine) au însumat 2.399.878 lei şi reprezintă, comparativ cu anul 2016, o reducere cu 15,07%".
Potrivit raportului pe anul trecut, societatea şi-a desfăşurat activitatea în principal în baza contractelor de prestări servicii turistice încheiate cu agenţiile de turism, Casa Naţională de Pensii Publice (contractul de tratament), turism extern, alţi beneficiari, vânzări on-line şi pentru turiştii individuali sosiţi pe cont propriu: "Contractul de tratament încheiat cu Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP) a asigurat o circulaţie turistică de 128.563 zile turist, în 2017, cu 10.337 zile turist mai puţin decât prevederea bugetară. Această scădere se datorează faptului că la Eforie Nord nu au fost contractate locuri. S-au înregistrat creşteri faţă de anul 2016 la Saturn, respectiv 106.83%.
- Circulaţia turistică prin agenţiile de turism a crescut, faţă de anul 2016, cu 1.777 zile turist, iar faţă de prevederea bugetară a înregistrat o creştere cu 7%.
- Segmentul de vânzări pe cont propriu şi online au înregistrat o uşoară scădere datorată cererii mai scăzute faţă de anii anteriori.
- Societatea a încheiat contracte şi cu alţi beneficiari (sindicate, asociaţii, federaţii sportive etc.), în baza cărora s-a realizat o circulaţie turistică de 32.619 zile-turist, în raport cu 21.674 zile turist bugetate, ceea ce reprezintă o creştere de 150.50 % faţă de prevederile bugetare.
Un alt indicator al circulaţiei turistice, numărul de turişti, a înregistrat o evoluţie asemănătoare celui exprimat în zile turist, pe cont propriu şi on-line, iar sejurul mediu a înregistrat valori similare cu cele de anul trecut.
Gradul de ocupare înregistrat pe societate a fost de 67,18% faţă de 59,15%, realizat în anul 2016".
În cursul anului 2017, "THR Marea Neagră" şi-a finanţat activitatea prin utilizarea surselor proprii, precum şi prin angajarea a două linii de credit în valoare totală de 9.900.000 lei. La finele anului 2017, situaţia celor două linii de credit se prezintă astfel, conform companiei: "- Linia de credit în valoare de 2.400.000 lei a fost rambursată la 31.10.2017, conform contractului de creditare; - Linia de credit de 7.500.000 lei - la finele anului era neutilizată".
Reprezentanţii emitentului arată, în raportul anual, că, pe viitor, se vor axa pe turismul balnear şi pe cel de agrement. Aceştia au transmis: "Unul din produsele cu potenţial mare de creştere în viitor este turismul balnear. Unităţile societăţii sunt situate în staţiuni cu factori naturali de cură. Societatea a identificat această oportunitate şi a obţinut licenţe de exploatare a acestor resurse naturale, extinzându-şi capacitatea bazelor de tratament, astfel încât să putem face faţă cererii de astfel de servicii.
Acest segment al turismului balnear va asigura diminuarea efectelor sezonalităţii activităţii turistice şi ne va ajuta să atragem turişti şi din străinătate, în special din zona europeană. Directiva Europeană nr. 24/2011 statuează drepturile pacienţilor în cadrul asistenţei medicale transfrontaliere, asigurănd cadrul legal pentru a fi garantate drepturile cetăţenilor europeni de a beneficia de servicii medicale în toate ţările Uniunii Europene. Una din preocupările principale ale societăţii este de a atrage acest segment de turişti.
O altă direcţie de dezvoltare este turismul de agrement, care constituie o prioritate pentru companie, având în stadiu de proiectare reamenajarea mediului ambiental, inclusiv dezvoltarea facilităţilor de agrement. O preocupare majoră a societăţii o reprezintă extinderea canalelor de distribuţie. Societatea este într-o continuă căutare de noi clienţi şi consolidarea relaţiilor de piaţă cu clienţii actuali".
Societatea îşi desfăşoară activitatea prin punctele sale de lucru situate în staţiunile turistice Eforie Nord, Eforie Sud, Neptun, Venus şi Saturn.
Activitatea are un pronunţat caracter sezonier, determinat de perioada de desfăşurare a vacanţelor şi sejururilor pe litoralul românesc al Mării Negre.
Pentru atenuarea caracterului sezonier, societatea precizează că şi-a orientat programul investiţional spre dezvoltarea de capacităţi proprii de prestare a serviciilor medicale de tratament balnear prin utilizarea factorilor naturali de cură specifici, în prezent având 4 baze proprii de tratament în cadrul complexurilor hoteliere "Hora", "Balada", "Sirena" - Saturn şi Complexului Hotelier "Bran-Brad-Bega" din Eforie Nord, ultima fiind pusă în funcţiune în anul 2012.
Concentrarea veniturilor realizate într-o perioadă limitată din an (iunie-august) implică finanţarea temporară a activităţilor din surse atrase, respectiv credite bancare, ce se rambursează pe măsura realizării încasării veniturilor aferente anului financiar în derulare, mai arată oficialii emitentului.
Conform raportului anual, în anul 2017, THR Marea Neagră a exploatat în administrare directă un număr de 6.598 locuri de cazare şi 5.525 locuri de alimentaţie publică, localizate în staţiunile turistice de pe litoralul românesc al Mării Negre în unităţi clasificate la categoria 4, 3 şi 2 stele.
SIF Transilvania controlează compania, cu o deţinere de 77,71% din acţiunile EFO.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.04.2018, 03:40)
Litoralul duduie de turisti numai THR n-are turisti.
Are hoti
2. Rușinos
(mesaj trimis de Acționar Sif3 în data de 24.04.2018, 07:51)
La creșterea înregistrată anul trecut de sectorul turism, EFO are o scădere a profitului de 75%. Genialul Fercală, s-a gândit ca soluția este sa implementeze si la EFO sistemul de administrare dualist, atât de strălucit si la Sif3. Compania se tranzacționează la 20% din valoarea contabil. Un management realmente performant!