Aşteptările liderilor de companii şi ale angajaţilor referitoare la sustenabilitate şi implicare socială sunt în schimbare, conform unui nou raport lansat de Epson. Acest raport urmăreşte să identifice nu numai acţiunile companiilor, ci şi oportunităţile şi provocările care pot reieşi din dorinţele şi nevoile clienţilor şi ale angajaţilor acestor organizaţii, conform unui comunicat de presă remis redacţiei.
Raportul include rezultatele generate de un studiu realizat în vara anului 2020, pe parcursul lunilor marcate de pandemia Covid-19, pe 4.000 de respondenţi din Europa şi Orientul Mijlociu, cu privire la acţiunile şi aşteptările lor referitoare la durabilitatea şi sustenabilitatea echipamentelor IT. Studiul a fost urmat de o serie de dezbateri, organizate în ultimul trimestru al anului 2020, ce au avut ca subiect rezultatele studiului.
"Pentru Epson, sustenabilitatea a fost mult timp o piatră de temelie a businessului, atât în ceea ce priveşte dezvoltarea şi producţia echipamentelor noastre, cât şi în felul în care ne desfăşurăm afacerile şi cel în care ne raportăm unii la alţii în cadrul companiei. Nu credem că suntem singuri în lupta pentru un mediu de business mai sustenabil, dar am observat că pandemia a schimbat o mulţime de priorităţi", a declarat Darren Phelps, Vicepreşedinte Epson Europe. "Ne-am dorit să aflăm cu certitudine metodele prin care ne putem implica şi felul în care ne putem adapta tehnologia, alături de partenerii şi consumatorii noştri, pentru a susţine şi a încuraja un viitor mai sustenabil şi viabil din punct de vedere economic. Acest raport conţine informaţii despre activităţile în desfăşurare şi despre planurile viitoare, precum şi aşteptările tuturor liderilor care pot avea un impact asupra succesului business-urilor."
Rezultate importante:
- În timpul crizei Covid, mai puţin de un sfert din companiile din Europa şi Orientul Mijlociu au luat în calcul aspecte precum sustenabilitatea şi dificultăţile sociale ca fiind prioritare pentru business
- Rezultatul vine în contradicţie cu aşteptările populaţiei, problemele sociale şi de mediu fiind considerate importante de către 71% din respondenţii studiului (clienţi şi angajaţi)
- Aproximativ 83% dintre respondenţi au considerat că implicarea companiilor în campanii sociale şi de mediu este importantă
- Angajaţii consideră că factorii de mediu trebuie să joace un rol-cheie în produsele pe care le folosesc (70% susţin că echipamentele IT pe care le folosesc la domiciliu trebuie să fie fiabile, eficiente din punct de vedere energetic şi low-waste)
- Peste 80% dintre angajaţi spun că este important pentru ei ca angajatorul lor să se implice în rezolvarea problemelor sociale şi de mediu
- Responsabilii cu deciziile IT au cel mai important cuvânt de spus în angajamentele companiilor referitoare la un mediu mai bun. Aceştia vor sprijini companiile care pun accent pe rezolvarea problemelor post-Covid şi care vor să vină în întâmpinarea aşteptărilor clienţilor şi angajaţilor.
- Diferenţele la nivel geografic şi de generaţie sunt evidente, dar majoritatea respondenţilor sunt de acord că există avantaje de business atunci când companiile iau măsuri pentru un mediu mai prietenos şi când se implică în rezolvarea dificultăţilor sociale.
Sustenabilitate acum şi post Covid
Conform comunicatului, noile dificultăţi aduse de pandemia Covid au dus la schimbarea priorităţilor în companii. Sustenabilitatea şi problemele sociale au fost puse pe un plan secundar, cu 76% dintre respondenţi confirmând că acestea nu s-au încadrat într-un top trei al celor mai importante aspecte pentru companie. Cu toate acestea, 65% dintre respondenţii studiului se aşteaptă ca aceste aspecte să redevină importante pentru companii odată ce criza se va termina.
Sustenabilitatea şi eficienţa costurilor nu se exclud atunci când vine vorba de tehnologiile folosite în birouri. Dar aceste soluţii sunt adesea trecute cu vederea, din cauza percepţiei că tehnologia sustenabilă ar fi inaccesibilă şi costisitoare.
Responsabilii cu deciziile IT din companii sunt potenţialii eroi ai sustenabilităţii
Responsabilii cu deciziile IT din cadrul companiilor au un cuvânt important de spus în deciziile referitoare la un mediu mai bun, 79% dintre ei se aşteaptă ca problemele sociale şi de mediu să revină în atenţia companiilor în perioada post Covid. Ei au o mai bună înţelegere şi cunoaştere a soluţiilor tehnologice simple de care dispun şi sunt mai potriviţi pentru a implementa diferitele soluţii tehnice şi pentru a urmări impactului acestora în interiorul organizaţiilor, notează sursa citată.
"Ştim deja că tehnologia de imprimare cu jet de cerneală are beneficii uriaşe pentru mediul înconjurător comparativ cu tehnologia laser, susţinând schimbări majore de mediu în ultimii ani", a declarat Darren Phelps. "Este foarte simplu: dacă toate imprimantele laser din Europa ar fi înlocuite cu imprimante Epson cu jet de cerneală, am putea economisi suficientă energie anual pentru a reduce emisiile de CO2 cu 410 milioane de kilograme şi pentru a reduce costurile energiei cu până la 152 de milioane de euro anual."
Oportunitatea sustenabilităţii
Există, de asemenea, beneficii mai puţin tangibile pentru companiile care rămân implicate în eforturile de mediu şi sociale, 82% dintre respondenţii din echipa de management şi 78% dintre angajaţii şi consumatorii obişnuiţi declară că aceste eforturi pot avea un impact semnificativ asupra performanţei businessului.
- 44% cred că implicarea se va reflecta în reputaţia brandului
- 40% cred că implicarea se va reflecta în loialitatea angajaţilor
- 38% cred că implicarea va creşte productivitatea forţei de muncă
Mai mult, dintre cei care îşi dedică eforturile în implicare socială şi protejarea mediului înconjurător, 86% se aşteaptă să vadă profituri în creştere în următorii ani.
În calitate de consumatori sau clienţi, 83% dintre respondenţi susţin că acreditările sociale şi de mediu ale produselor şi serviciilor pe care le achiziţionează personal sunt importante. În plus, aceşti factori sunt importanţi pentru 81% dintre angajaţi, iar aceştia din urmă doresc mai multă implicare din partea angajatorului în acreditările sociale şi de mediu, se menţionează în comunicat.
Angajaţii doresc o mai mare atenţie acordată echipamentelor IT (acasă şi la birou), indiferent de vârstă
Potrivit sursei citate, când vine vorba de echipamentele IT furnizate, angajaţii îşi doresc echipamente durabile, 70% dintre ei susţinând că este esenţial ca produsele să fie fiabile, eficiente din punct de vedere energetic şi cât mai puţin poluante. Şi, deşi diferenţa dintre generaţii este evidentă, cei mai în vârstă sunt cei mai vocali atunci când vine vorba de militarea pentru produse sustenabile, mai puţin poluante sau mai eficiente.