Vânzările grupului german "Metro" în Europa de Est au crescut, în trimestrul al treilea, cu 10,1%, la 4,25 miliarde euro, în principal datorită performanţelor bune din Rusia şi Turcia, însă rata de creştere a fost afectată de piaţa românească, unde măsurile de austeritate au afectat sectorul retail.
În primele nouă luni ale anului, vânzările "Metro" în Europa de Est au urcat cu 7,1%, la 12 miliarde euro, se arată într-un raport financiar al companiei, citat de Mediafax.
Divizia "Cash & Carry" a înregis-trat vânzări de 8,18 miliarde euro, în regiune, în perioada ianuarie-septembrie, din care 2,93 miliarde euro în trimestrul al treilea, în urcare cu 3,2%, respectiv 7,1%.
"Real" a avut performanţe mai bune în Europa de Est, cu vânzări de 2,18 miliarde euro la nouă luni (+16,3%), respectiv 722 milioane euro în intervalul iulie-septembrie (în urcare cu 10,6%).
"Pe lângă extinderea reţelei de magazine, efectele pozitive ale fluctuaţiilor valutare au sprijinit această evoluţie (...) Scăderea ratei de creştere a fost cauzată, pe lângă încetinirea ritmului de extindere, şi de scăderea vânzărilor în condiţii comparabile pe piaţa românească. Din luna iulie, sectorul românesc de retail a fost împovărat de măsuri de austeritate în spectru larg, menite să reducă deficitul fiscal. Pe de altă parte, vânzările s-au îmbunătăţit semnificativ în Polonia, faţă de trimestrul al treilea. În Rusia, creşterea de două cifre a continuat şi în trimestrul al treilea. De asemenea, în Turcia, vânzările au crescut semnificativ", notează grupul "Metro", referitor la vânzările diviziei "Real" în Europa de Est.
"Metro" a deschis, în primele nouă luni ale acestui an, două magazine în România, câte unul în fiecare reţea prezentă pe piaţa locală, respectiv "Cash & Carry" şi "Real". Astfel, grupul a ajuns la 50 de magazine pe piaţa românească, câte 25 la fiecare divizie.
La nivel mondial, vânzările "Metro" au crescut cu 3% în primele nouă luni, la 47,52 miliarde euro, iar profitul net s-a majorat de 2,6 ori, la 229 milioane euro.