2011 a fost un an foarte bun pentru producţia de struguri şi vin. Directorul general al "Murfatlar" SA, Cos-min Popescu ne-a declarat: "Pentru acest an, recolta va fi una extraordinară, cu 30% mai mare faţă de anul trecut, noi estimând-o la 18.000 de tone de struguri. Dacă luăm în calcul că prognoza nu prevede precipitaţii pentru următoarele două săptămâni, vom prelungi culesul, ceea ce va influenţa pozitiv producţia de vinuri, cantitativ şi calitativ".
• "Murfatlar" atacă piaţa vinurilor premium
Proiectul unei crame dedicate în mod exclusiv vinurilor premium s-a realizat la Murfatlar într-un timp record şi a necesitat o investiţie de 550.000 euro, alocată preponderent unor înalte tehnologii ale momentului. "Crama mică din crama mare", cum este denumită noua construcţie de către reprezentanţii "Murfatlar", se întinde pe 600 mp şi cuprinde o linie tehnologică completă, care va permite ca întregul proces de producţie a vinurilor premium să se realizeze aici.
Lansarea noii crame şi începutul procesului de producţie cu strugurii culeşi în aceste zile au loc odată cu cooptarea, în calitate de Consultant Murfatlar, a noului creator de vinuri, oenologul Răzvan Macici. Domnia sa va lucra, în paralel, la "Murfatlar" România şi "Nederburg"-Africa de Sud.
Noua cramă are o capacitate de producţie de aproximativ 250 tone anual, vinurile premium rezultate urmând ca, o parte, să fie comercializată la preţuri între 10 şi 25 euro/sticlă şi, o parte, să fie păstrată în tezaurul Murfatlar.
Răzvan Macici, revenit după 17 ani în ţară, lucrează la marea podgorie Nederburg de 14 ani creând vinuri care se exportă în proporţie de 60% în întreaga lume, preponderent în Europa. Domnia sa ne-a spus: "Murfatlar produce volume mari de vinuri şi este un foarte bine cunos-cut brand în România.
Pentru viitor, vom da o atenţie deosebită vinurilor premium cu intenţia ca Murfatlar să devină producătorul celor mai bune vinuri din România. În acest sens, avem, eu şi toţi colegii din vie şi cramă, multe proiecte pentru viitor, începând chiar cu producţia din acest an".
Dan Bundur, director Divizia Premium Murfatlar ne-a precizat: "Vinurile premium vor fi destinate domeniului Horeca şi magazinelor specializate. În prezent, piaţa generală a vinurilor îmbuteliate se împarte 60% pe retail şi 40% pe Horeca. Aceasta este situaţia vânzărilor şi la Murfatlar. Compania noastră deţine, din 2003, o cotă de 25% pe piaţa vânzărilor la sticle de 0,75 litri. Menţinerea acestei cote este pentru noi o provocare în această perioadă mai dificilă".