"Redefineşte Brăila" este titlul sub care s-a desfăşurat azi, la Brăila, la iniţiativa primarului, o dezbatere publică, la care au participat personalităţi de origine brăileană din toată ţara, cu scopul de a se găsi un nou brand pentru oraşul de la Dunăre.
Primarul de Brăila, Aurel Simionescu, a cerut sprijinul societăţii civile pentru găsirea unui nou brand, o unei imagini clară de marketing administrativ, care să ducă la promovarea Brăilei şi reînvierea spiritului cosmopolit al oraşului din anii lui de glorie.
Evenimentul a fost organizat de Asociaţia Europeană "Dunărea", în parteneriat cu autorităţile locale şi federaţia brăileană a Uniunii Generale a Industriaşilor din România şi au fost aduse în dezbatere două teme de interes major pentru comunitatea locală: realizarea Planului Urbanistic General al oraşului şi managementul proiectului de brand.
Cu această ocazie a fost lansată şi o provocare, un concurs internaţional de urbanism şi arhitectură intitulat "Brăila cu faţa la Dunăre".
Acţiunea a avut ca scop constituirea unui grup de parteneriat local, în care să fie implicaţi reprezentanţi ai sectoarelor majore ale comunităţii locale, precum mediul de afaceri, finanţe, autorităţi locale, învăţământ, voluntariat, care să demareze procesul de branding al oraşului, prin desfăşurarea de acţiuni concrete, care să ducă la realizarea scopului propus.
Au mai fost dezbătute teme precum "Mari personalităţi ale culturii naţionale originare din Brăila", "Îmbunătăţirea vizibilităţii Brăilei în plan naţional şi internaţional, pentru atragerea vizitatorilor", "Promovarea istoriei şi a tradiţiilor locale în vederea îmbunătăţirii sentimentului de mândrie locală", "Promovarea creativităţii şi a inovaţiei pentru creşterea audienţei actului cultural" şi "Îmbunătăţirea infrastructurii culturale şi nonculturale".