Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră, Lotul 1 "Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod, peste râul Argeş între Vidra şi Comana", este considerată lucrare de utilitate publică de interes naţional şi va costa 655,18 milioane lei, inclusiv TVA, potrivit unui proiect de Hotărâre publicat în dezbatere de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, informează news.ro.
Linia de cale ferată Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră este parte a reţelei centrale TEN-T şi a fost identificată şi definită ca linie de cale ferată convenţională care trebuie modernizată. Linia de cale ferată Bucureşti Nord - Giurgiu Nord este prima linie înfiinţată în România şi este situată pe ruta Coridorului IX Pan - European (Helsinki - Vyborg - Sankt Petersburg - Pskov - Gomei - Kiev - Ljubashevka - Chişinău - Bucureşti - Dimitrovgrad - Alexandropoulis), parte componentă a reţelelor AGC, AGTC şi T.E.R.
"Obiectivele primordiale ale investiţiei, obiective ce definesc atât necesitatea, cât şi oportunitatea investiţiei, sunt: redeschiderea circulaţiei feroviare între Bucureşti, capiatala României şi oraşul de graniţă Giurgiu, ce deţine un important port pe fluviul Dunărea, pe traseul Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră; atragerea călătorilor şi a transportatorilor de mărfuri, de la traficul auto către traficul feroviar, pe ruta c.f. Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră", arată nota de fundamentare.
Finanţarea obiectivului de investiţii se va face din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR, precum şi alte surse legal constituite în limita sumelor prevăzute anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
"Prin realizarea acestui obiectiv de investiţii de utilitate publică de interes naţional se va asigura: o legătură rapidă între Bucureşti şi Giurgiu - Frontieră, cu efecte benefice pe toate planurile (reducerea aglomerărilor, a poluării şi a consumului de carburanţi, scăderea timpului de transport pentru călători şi mărfuri etc.); ocuparea şi atragerea forţei de muncă pe perioada execuţiei lucrărilor; atragerea transportului internaţional de mărfuri; crearea unei rute de cale ferată modernizată pentru transportul de călători", spun autorii proiectului, potrivit news.ro.