Renault va construi în România şi Spania două modele noi de motoare, pentru a înlocui motorizări cu care sunt echipate în principal maşinile din familia Logan, transmite Reuters. "Motoarele, H4 şi H5, înlocuiesc motorizările actuale din gama K4 şi K7, care echipează în principal maşinile din familia Logan. Acestea sunt motoare fabricate în prezent în România, Turcia şi Spania", a declarat un purtător de cuvânt al Renault.
Publicaţia franceză Liberation titrează, într-un articol intitulat "Delocalizarea: Renault aruncă gaz pe foc", citat de Mediafax, că Renault a ales România pentru construcţia motoarelor H4, sisteme de propulsie de nouă generaţie, de dimensiuni reduse, pe benzină şi cu un consum mic.
Producţia ar urma să înceapă în 2012 sau 2013, la uzina Dacia din Piteşti.
Liberation notează, de asemenea, că producerea motorului în România va însemna concedierea a 200-400 de salariaţi din totalul de 3.450 ai uzinei franceze Douvrin.
Reprezentantul Renault a negat că vor fi efectuate concedieri.
În iulie 2010, vicepreşedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, a declarat pentru MEDIAFAX că uzina de la Mioveni va începe producţia de motoare Euro 5, destinate modelelor mărcilor Dacia, Renault, Nissan şi Renault Samsung, prin introducerea în fabricaţie a unei noi familii de propulsoare şi adaptarea uneia care se încadrează în norma de poluare Euro 4.
Noua familie de motoare Euro 5 cuprinde propulsoarele H4 şi H5.
Automobile Dacia a anunţat în decembrie anul trecut că va investi peste 57 de milioane lei pentru fabricarea unui bloc motor destinat unei noi familii de motoare, 20 de milioane lei din suma totală reprezentând fonduri nerambursabile. Proiectul se va derula pe o perioadă de trei ani.