Renault SA nu va lansa oferta publică iniţială (IPO) a diviziei sale de vehicule electrice Ampere, planificată pentru anul viitor, dacă evaluarea acesteia va fi prea scăzută, a declarat ieri directorul executiv al producătorului auto francez, Luca de Meo, conform Reuters.
"Nu suntem nebuni", le-a spus de Meo reporterilor înaintea unei prezentări destinate investitorilor, care a urmărit obţinerea susţinerii pentru IPO.
În cadrul întâlnirii, şeful Renault i-a îndemnat pe investitorii europeni să susţină noua divizie de vehicule electrice, Ampere. Luca de Meo a spus că producătorul francez de maşini are "multe opţiuni", inclusiv finanţarea ofensivei sale pe segmentul vehiculelor electrice.
Oficialul Renault a insistat, conform Financial Times: "Sarcina mea este să apăr industria europeană şi să mă asigur că aceasta va fi competitivă la nivel global. Dacă nu vă place, mergeţi în China sau în SUA".
Luca de Meo a adăugat că afacerea Ampere speră să atragă o nouă clasă de investitori, fiind o companie "verde". Acesta a subliniat: "Poate că mulţi oameni care nu ar plasa niciodată bani într-un producător de automobile tradiţional ar fi interesaţi de proiectul Ampere".
Listarea Ampere este o componentă esenţială a strategiei lui Luca de Meo pentru relansarea constructorului auto Renault, oficialul companiei mizând pe o evaluare cuprinsă între 8 şi 10 miliarde de euro pentru IPO-ul diviziei de vehicule electrice. Oferta a fost amânată deja o dată din cauza condiţiilor de piaţă nefavorabile, iar acum este programată să aibă loc în primăvara lui 2024.
Dar, încetinirea cererii pentru automobilele electrice, turbulenţele de pe pieţele bursiere şi concurenţa din ce în ce mai acerbă din partea constructorilor auto chinezi ar putea complica planurile lui Luca de Meo, mai ales că, potrivit unor surse citate de Reuters, evaluarea avută în vedere de şeful Renault este prea ambiţioasă. Potrivit surselor, este posibil ca Renault să renunţe la IPO dacă evaluarea obţinută va fi mai mică de 6-7 miliarde.
Analiştii băncii elveţiene UBS Group AG au evaluat Ampere la numai 3 - 4 miliarde de euro.
Ampere are 11.000 de angajaţi, dintre care 35% sunt ingineri care concep, dezvoltă şi produc în Franţa vehicule sub marca Renault.
• Renault a lansat Legend, un nou vehicul electric cu un preţ sub 20.000 de euro
Renault a anunţat ieri lansarea Legend, noul său vehicul electric care are un preţ mai mic de 20.000 de euro, în contextul concurenţei chineze şi americane, potrivit AFP.
Fabricat în Europa, Legend este destinat să fie un vehicul urban, compact, planificat să apară pe piaţă în 2025. Legend este prevăzut cu un consum de numai 10 kWh/100km, emisii de CO2 pe parcursul ciclului de viaţă cu 75% mai mici decât majoritatea vehiculelor cu combustie internă vândute pe piaţa europeană în 2023 şi un consum de materii prime redus, datorită dimensiunilor sale compacte.
Divizia Ampere va propune în total şapte modele electrice până în 2031: Megane E-Tech, Scenic E-Tech, Renault 5, Renault 4, Legend şi două autovehicule suplimentare. Ampere are în plan să vândă 300.000 de vehicule în 2025, obiectiv care va creşte la un milion de unităţi în 2031. Totodată, Ampere vrea să obţină o cifră de afaceri de 10 miliarde de euro în 2025, faţă de 46 de miliarde de euro, cât a realizat întregul grup Renault în 2022. Cifra de afaceri aşteptată de Ampere pentru 2031 este de 25 de miliarde de euro, în baza unei rate anuale compuse de creştere de peste 30% între 2023 şi 2031.
Directorul financiar al Renault, Thierry Pieton, a declarat că
producătorul de maşini urmăreşte să facă din ce în ce mai accesibile vehiculele electrice în Europa, astfel că vor fi reduse costurile de producţie în mod semnificativ, în vederea diminuării preţurilor de vânzare.
Unii analişti pun la îndoială necesitatea listării Ampere, argumentând că Renault are alte modalităţi de a strânge fonduri.
---------
Renault este unul din primii constructori auto care au dezvoltat automobile electrice în anii 2010, însă între timp a fost depăşit de competitori precum Tesla Inc. din SUA. În primele nouă luni din 2023, vânzările de automobile electrice Renault au scăzut cu aproximativ 5% în Europa, din cauza ofertei limitate. Modelele Zoe şi Twingo se apropie de finalul ciclului lor de viaţă, iar versiunile Scenic şi R5 nu vor apărea pe piaţă înainte de anul viitor.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 16.11.2023, 10:59)
pacat ca nu se poate subscrie printr-un ssif romanesc.
Atata Ue, atata integrare si cand vrei sa faci un pas concret, pauza