Vânzările globale de autovehicule Dacia ale grupului Renault au crescut cu 24,3% în primele 6 luni din acest an faţă de perioada similară a anului trecut, până la 263.110 unităţi, asigurând în cea mai mare parte din avansul de 4,7% (la 1,37 milioane maşini) al producătorului auto francez, conform unui comunicat publicat astăzi de Renault.
Dintre cele 263.110 exemplare, 245.553 au fost autoturisme (în urcare cu 22,7% în raport cu anul trecut), iar restul de 17.557 au fost autovehicule comerciale uşoare (avans de 52,9%).
Numărul de maşini (autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare) comercializate sub brandul Renault a stagnat la 1,063 milioane, iar vânzările sub brand Renault Samsung Motors au urcat cu 33%, până la 38.770 unităţi.
În Europa, vânzările grupului francez au avansat cu 18%, de aproape trei ori mai rapid decât piaţa, către 776.236 autovehicule.
Livrările au sporit semnificativ aproape în toate ţările europene. Cel mai puternic avans a fost consemnat în Portugalia (68%), urmat de cele din Marea Britanie (65%), Irlanda (52%), Spania (35%) şi ţările nordice (37%).
Pe de altă parte, în afara Europei, vânzările grupului au scăzut, cu 9%, la 589.182 unităţi, din cauza dificultăţilor economice şi financiare din principalele pieţe emergente ale Renault. Producătorul francez remarcă faptul că, în ciuda contextului dificil, a câştigat cotă de piaţă în Eurasia şi America Latină.
Vicepreşedintele executiv pentru vânzări şi marketing, Jerome Stoll, a declarat: "În prima jumătate din 2014, vânzările din Europa sub brandul Renault au crescut, susţinute de modelele Clio şi Captur. Dacia este brandul cu cea mai rapidă creştere din regiune. Astfel, Renault a reuşit să limiteze impactul declinului de pe pieţele emergente şi să menţină evoluţia pozitivă a grupului".
Renault urmează să anunţe rezultatele financiare la 29 iulie.
Cele mai importante pieţe ale grupului sunt: Franţa (cu vânzări de 313.682 autoturisme şi vehicule comerciale uşoare), urmată de Brazilia (110.146 unităţi), Rusia (96.421), Germania (88.634) şi Italia (69.200).
România nu se află printre primele 15 pieţe în funcţie de vânzări ale grupului Renault. Pe locul 15, se situează Olanda, cu 22.531 unităţi.
Pentru întreg anul 2014, Renault se aşteaptă la creşterea pieţei europene cu 3-4%, în timp ce în Franţa avansul ar urma să fie de 1%. Grupul anticipează că va câştiga cotă de piaţă în Europa, în timp ce vânzările globale vor creşte, datorită modelelor Clio, Captur, Sandero şi Duster, lansării noilor versiuni Twingo şi Trafic, precum şi introducerii la nivel internaţional a noilor modele Logan şi Sandero.