Comerciantul ar dori ca prin "resigilat" clientul să înţeleagă că are oportunitatea să cumpere un produs nou-nouţ, doar cu ambalajul puţin desfăcut. Pentru asta apelează la tot soiul de cârlige de marketing, de la umflarea preţurilor de la care se face discontul la promoţii periodice pentru resigilate.
Pe resigilate.ro e un clip simpatic, în care un tip ce înfulecă tacticos un hotdog te întreabă flegmatic: "Vezi vreo diferenţă între aceste două video-proiectoare?"
Apoi scapă puţin muştar pe unul, dintre ele şi declară solemn: "Ăsta e acum cu 400 de lei mai ieftin".
Resigilatele apar în procesul de expansiune a vânzărilor online, ca urmare a perioadei legale de retur fără explicaţii de 14 zile. Unii comercianţi, începând cu eMag (copiat apoi de Flanco, Altex, F64, etc), au decis ulterior să extindă perioada de retur la 30 de zile, astfel încât a apărut specia gadgetarului deprins cu rulajul jucăriilor IT, cumpărate doar ca să fie returnate, pentru a fi înlocuite cu altceva mai "hot".
Din acest ping-pong cu produsele returnate s-au generat stocuri de care comercianţii încearcă să scape acum sub diferite pretexte. Cel mai rapid mod este să refacă ambalajul, iar produsul să fie revândut că nou. De altfel, de multe ori se livrează produsele noi în cutii al căror capac e lipit cu bandă adezivă, o modalitate de protecţie împotriva deteriorării la desfacere. Sunt însă cazuri în care ambalajul desfăcut e dublat de apariţia unor semne clare de utilizare-mici zgârieturi, carcase pătate etc-, iar produsul capătă abia acum titulatura de "resigilat". Acesta este însă funcţional când reapare la comercializare, chiar dacă e posibil să fi existat defecte remediate anterior în service-dar asta e mai greu de detectat.
Cum se poate vinde însă un produs resigilat şi cu urme clare de utilizare prezentându-l ca mare oportunitate de achiziţie? Împodobit cu un discount cât mai atractiv. Iar în acest caz, cea mai utilizată strategie este să scoţi la vânzare produse care nu îţi mai apar pe stoc (deci resigilatele nu sunt repuse imediat în vânzare, amănunt important de reţinut), pentru ca preţul lor redus să nu poată fi comparat cu preţul întreg al unui produs "nou" aflat la vânzare. Iată un exemplu din oferta de resigilate eMag. Aparat foto digital Fujifilm FinePix T400, 16 Mp, la numai 199 lei, redus de la preţul de lista de 580 de lei. Un discount de 65% pentru un produs cu "ambalaj original deschis, cu zgârieturi fine pe display" nu pare deloc rău. Dacă însă introducem denumirea aparatului foto într-un comparator de preţuri (price.ro în acest caz) găsim produsul în cauză comercializat ca nou la 364 lei pe magazinultau.ro. Ceea ce ar face ca discountul real să ajungă la numai 45%. Mă rog, poate îşi va găsi cumpărători şi în acest caz, morala poveştii este să verificaţi preţul de listă al "resigilatului" din mai multe surse şi să aveţi grijă ca produsul să nu fie cumva uzat moral şi pe final de gamă, cum pare aparatul foto în cauză (a fost destul de greu să identific magazine care să îl mai comercializeze), caz în care reducerea de "resigilat" ar putea să apară şi la produsele noi vândute în perioada de soldări agresive, precum Black Friday.
1. Multumesc
(mesaj trimis de daniel în data de 24.02.2016, 14:51)
Foarte bun articolul, obligatoriu trebuie citit de catre cei care au obiceiul de a comanda de pe net.
De acord cu autorul in tot ceea ce a scris.
Mai mult, de cate ori vedeti "mari reduceri" verificati daca "dincolo nu e mai ieftin" (adica la alt comerciant). Perfect valabil mai ales de Black Friday.