Un restaurant din Bucureşti a fost amendat de către comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) şi închis temporar pentru mai multe nereguli, printre care alimente expirate, zone ruginite şi peşte expus la o temperatură mai ridicată decât cea indicată.
Unitatea a fost redeschisă după ce a remediat toate deficienţele constatate de echipele de control.
ANPC a transmis, miercuri, printr-un comunicat de presă, că în cadrul programului Academia Comisarilor - care vizează specializarea prin acţiuni tematice dedicate, a celor mai tineri comisari ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor - un alt restaurant bucureştean a fost controlat pentru a se verifica modul în care îşi desfăşoară activitatea comerciale.
"Din păcate nu este primul restaurant în care găsim nereguli, care pot afecta sănătatea consumatorilor. Academia Comisarilor ne-a dezvoltat atenţia la detalii, pentru a nu-i lăsa pe operatorii economici să fie neglijenţi faţă de clienţii lor, niciun moment, exact aşa cum prevede legea. Supraveghem cu aceeaşi exigenţă şi modul în care aceştia aduc la îndeplinire măsurile aplicate. Şi, desigur, dacă acest lucru se întâmplă şi constatăm că nu mai este niciun pericol pentru consumatori, procedăm în consecinţă", a declarat Răzvan Banu, comisar ANPC.
Astfel, la restaurantul Mesogios Seafood, din Sectorul 1 al Capitalei, tinerii angajaţi ai ANPC au constatat o serie de nereguli care i-au determinat să aplice mai multe sancţiuni. Unitatea a fost amendată cu 10.000 de lei, au fost retrase de la comercializare 45 de kilograme de produse alimentare şi a fost închis temporar restaurantul până la remedierea deficienţelor.
Echipele de control au descoperit utilizarea unor spaţii frigorifice care prezintă rafturi depreciate şi zone ruginite cu chedere rupte cu acumulare de impurităţi; expunerea neconformă a peştelui şi produselor din peşte, în vitrina de prezentare, respectiv, pe pat de fulgi de gheaţă, fără a avea o protecţie şi deasupra produselor (la momentul controlului, temperatura din afara spaţiului frigorific de expunere era mai mare decât cea indicate pentru păstrarea unor astfel de produse); nerespectarea vecinătăţii produselor, în spaţiile frigorice; folosirea unor produse alimentare, fără elemente de identificare referitoare la data preparării sau data limită de consum.
Alte nereguli au fost comercializarea unor deserturi, producţie proprie, cu data limită de consum depaşită; existenţa, în bucătărie,a unui paviment depreciat, cu zone sparte ce necesită înlocuire; utilizarea, în spaţiul de gătire, a unor ustensile neprofesionale; realizarea colectării reziduale în coşuri fără capac şi acţionare la picior; lipsa informării consumatorilor, cu privire la prezenţa ingredientelor cu potenţial alergen ce pot provoca alergii sau intoleranţe, în lista meniu.
ANPC a precizat că în urma remedierii tuturor deficienţelor restaurantul şi-a putut relua activitatea.