Gigantul siderurgic german Thyssenkrupp AG va utiliza pentru restructure banii din vânzarea pe 17,2 miliarde de euro a diviziei sale de ascensoare, potrivit Reuters.
CEO-ul Thyssenkrupp, Martina Merz, a declarat vineri: "Nu ne place că vindem această divizie, dar este cea mai bună soluţie. Banii sunt necesari pentru realizarea de investiţii şi restructurarea altor operaţiuni care se confruntă cu probleme".
Thyssenkrupp a stabilit că va decide până în luna mai ce operaţiuni doreşte să păstreze, să restructureze sau să vândă, conform doamnei Merz, care a refuzat să identifice activităţile ce vor rămâne partea de bază a conglomeratului.
La data de 27 februarie, Thyssenkrupp a decis să vândă divizia de lifturi către un consorţiu alcătuit din firmele de investiţii Advent şi Cinven, cărora li s-a alăturat Abu Dhabi Investment Authority şi fundaţia RAG din Germania.
Thyssenkrupp Elevator Technology (ET), cea mai profitabilă divizie a grupului german, pe care specialiştii o evaluau la cel mult 17 miliarde de euro, a fost scoasă la vânzare în condiţiile în care conglomeratul are nevoie de bani pentru fondurile de pensii, pentru reducerea datoriilor şi investiţii în alte divizii. Anul trecut, divizia ET avea peste 50.000 de angajaţi şi vânzări de 8 miliarde de euro.
Thyssenkrupp a informat că, din banii obţinuţi din vânzarea ET, va reinvesti 1,25 miliarde de euro în răscumpărarea unei mici cote din divizia de lifturi. Compania a exclus plata unui dividend special.
Înainte ca grupul german să aleagă ofertantul final pentru ET, Knut Giesler, şef regional al sindicatului IG Metall - care reprezintă numeroşi lucrători Thyssenkrupp - a declarat că cele două consorţii alcătuite din firme de investiţii care rămăseseră în cursa pentru vânzarea diviziei de ascensoare au dat asigurări că vor păstra locurile de muncă şi nu vor închide uzine ale conglomeratului german. Acestea promiseseră, totodată, să investească în inovare, ca să asigure viabilitatea viitoare a diviziei de ascensoare.
În urmă cu două săptămâni, Thyssenkrupp a informat că operaţiunile sale de bază, cele producătoare de oţel, au consemnat pierderi de 164 de milioane de euro în primul trimestru al anului fiscal 2019/2020, încheiat în 31 decembrie 2019, faţă de un rezultat negativ de 38 de milioane de euro în perioada octombrie-decembrie 2018.
Întregul conglomerat Thyssenkrupp a avut pierderi nete de 372 milioane de euro în perioada octombrie-decembrie 2019, din cauza cheltuielilor de restructurare, după un profit de 60 de milioane de euro în acelaşi interval din anul anterior. Profitul ajustat înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) a scăzut la 50 de milioane de euro, de la 217 milioane de euro în ultimele trei luni din 2018.
În intervalul menţionat, datoria netă a companiei a crescut cu 52%, la 7,1 miliarde de euro.