Han Changming, un om de afaceri chinez, se confruntă cu serioase probleme din cauza perturbărilor în transportul pe Marea Roşie, care ameninţă supravieţuirea companiei sale, informează reuters.
Costul de transport al containerelor către Europa a crescut semnificativ, de la 3.000 de dolari în decembrie la aproximativ 7.000 de dolari, din cauza atacurilor Houthi din Yemen, potrivit sursei citate. Aceste perturbări subliniază vulnerabilitatea economiei chineze, iar alte companii ar putea să-şi revizuiască strategiile, optând pentru o abordare de "near-shoring", relatează sursa indicată.
Impactul se resimte deja în economia chineză aflată în dificultate, afectată de o criză imobiliară, cerere slabă, populaţie în scădere şi creştere globală lentă, precizează sursa. Han îşi roagă furnizorii şi clienţii să împartă costurile suplimentare pentru a menţine afacerea pe linia de plutire, transmite reuters. Perturbările logistice se agravează înainte de Anul Nou Lunar, iar unele companii îşi îndeamnă partenerii să oprească expedierile, adaugă sursa. Rerutarea vaselor în jurul Capului Bunei Speranţe adaugă două săptămâni la programele de transport, afectând capacitatea globală de containere şi întârziind livrarea bunurilor pe rafturile occidentale în aprilie sau mai, potrivit reuters.
Situaţia ar putea forţa companiile să-şi revizuiască lanţurile de producţie, iar redirecţionarea căilor maritime ar putea schimba complet mecanismul economic global, relatează sursa menţionată. Canalul Suez, crucial pentru exporturile chineze către Europa, se confruntă cu provocări, iar porturile chineze raportează deja o penurie de containere, menţionează sursa. În total, perturbările în Marea Roşie reprezintă o provocare complexă pentru companiile chineze şi lanţurile de aprovizionare globale, cu posibilitatea de a schimba strategiile de producţie şi distribuţie, precizează reuters.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.01.2024, 12:19)
China este fortata sa renunte de bunavoie la prietenia cu Rusia .Deja China a inceput sa respecte sanctiunile occidentale .China este nevoit a sa aleaga .Nu avem nici o indoiala .Rusia va fi scoasa din O.M iar influenta ei in regiune se va diminua .Imensele probleme cu corutia ,raportarie false si achizitia mincionoasa de echipamente militare rusesti ,diferentele uriase dintre scripte si faptic , contractele dificitare mult umflate si calitativ mincinoase , pozitionarea unui NATO 2 in Pacific , fac din China o putere cu picioare de lut .
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.01.2024, 10:37)
Amice mincinos. Debitezi sistematic si cu rea intentie minciuni. Mai esti si un adept al pesedeului hot si mincinos. Ne-ai spus de acordul cu Austria, cat de bun si de nimerit este si cum vom intra automat in Schengenul terestru. Numai minciuni. Propaganda pesedeului este dementa.
Vasele chinezesti traverseaza blocada houtilor fara probleme. O scrie presa internationala.
"4 days ago - Ships in the Red Sea appear to be trying to avoid Houthi attacks by declaring themselves Chinese. They've started switching their AIS trackers to say their crews are "ALL CHINESE.""
"18 hours ago - Mohammed al-Bukhaiti, a member of the Houthi political leadership, said in an interview with the Russian outlet Izvestia that the shipping lanes around Yemen are safe to ships fr om China and Russia as long as vessels are not connected with Israel, Agence France-Presse reported Friday, citing Izvestia."