Ministrul britanic pentru investiţii, Dominic Johnson, a declarat luni că lucrează pentru a atrage producătorii de maşini chinezi să construiască o fabrică în ţară şi că investiţiile din China sunt cruciale pentru îndeplinirea obiectivelor de mediu, transmite Reuters.
Numirea de către prim-ministrul Rishi Sunak a fostului lider britanic David Cameron în funcţia de ministru de Externe, la începutul acestei luni, a provocat îngrijorare în rândul unor parlamentari din Partidul său Conservator cu privire la ce ar însemna aceasta pentru abordarea guvernului faţă de China.
În calitate de prim-ministru, Cameron a anunţat "o epocă de aur" în relaţiile cu China în 2015, ceva ce Sunak a spus că s-a încheiat.
La un summit privind investiţiile străine directe care a avut loc luni, la Palatul Hampton Court, ministrul britanic al Investiţiilor, Dominic Johnson, a declarat că discuţiile comerciale ar putea avea loc în paralel cu dezacordurile politice.
"Investiţiile chineze sunt esenţiale dacă vrem să ne atingem obiectivele net zero... Salut o colaborare puternică de afaceri între Regatul Unit şi China atunci când vine vorba de investiţii în cealaltă ţară. Absolut, am ambiţia de a încerca să atrag un producător de maşini chinez", a spus Johnson reporterilor, adăugând că ar prefera ca maşinile chinezeşti să fie fabricate în Marea Britanie decât importate.
Sunak şi-a reiterat poziţia conform căreia este posibil să se colaboreze cu China în unele zone, protejând în acelaşi timp interesele Marii Britanii în alte domenii de o sensibilitate deosebită.
Marea Britanie reexaminează aplicarea Legii privind securitatea şi investiţiile naţionale (NSI), recent introdusă, care a blocat în mod disproporţionat tranzacţiile susţinute de China.
Johnson a spus că este îngrijorat de faptul că legea a creat "o impresie de fricţiune", dar că a fost folosită doar pentru a interveni într-un număr mic de tranzacţii în general, adăugând că este corect să existe o garanţie.
Marea Britanie a anunţat mai multe investiţii în industria auto în acest an, inclusiv o nouă gigafabrică Tata şi o investiţie a Nissan.
Întrebat dacă are o actualizare cu privire la discuţiile cu Uniunea Europeană pentru a rezolva tarifele regulilor de origine, care urmează să intre în vigoare pentru producătorii de automobile anul viitor, Johnson a spus "din păcate nu".
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.11.2023, 10:06)
"Marea Britanie vrea să atragă producătorii chinezi de automobile
să construiască o fabrică în ţară"
cum asa ???
construirea fabricii de baterii chinezesti din Ungaria,era considerat tradarea
dictatorului Viktor Orban al intereselor democratice si statul de drept European
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.11.2023, 10:46)
pai de ce nu-i cheama pe fraztii lor americani sa faca fabrici? ca chinezii este comunisti, este rai........mars cu ei!
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.11.2023, 11:10)
I-au chemat, au facut anticamera la Tesla de li s-a urat...doar ca sunt prea mici pentru un peste asa mare...in plus chinezii daca vin realizezi ca nu construiesc masini ICE deci fara petrol de la mujici:-)