FINANCIAL TIMES
• America: testul real vine după alegeri
Cel care a câştigat alegerile din SUA, în 2012, se confruntă cu un test imediat, nu numai pentru a depăşi divergenţele dintre democraţi şi republicani, care au paralizat în mare măsură Washington-ul. Provocarea cea mai mare este găsirea unei modalităţi de a reaprinde spiritul optimist în privinţa realizărilor, într-o naţiune afectată de criza financiară globală.
• Nelson Peltz preia o cotă din Danone
Investitorul activist Nelson Peltz a cumpărat o participaţie la Danone, una dintre cele mai cunoscute companii din Franţa. Trian, firma americană de investiţii al cărei co-fondator este Peltz, a preluat 1% din compania alimentară, deţinere evaluată la aproape 300 de milioane de euro, conform unor surse apropiate situaţiei.
• L'Oréal anunţă încetinirea vânzărilor în Asia
Grupul francez de cosmetice L'Oréal a informat că piaţa asiatică a încetinit, chiar dacă vânzările sale totale au sporit în trimestrul al treilea din acest an. În cele trei luni încheiate în septembrie, vânzările grupului au crescut cu 4,6%, în ritm anual, la 5,5 miliarde euro.
WALL STREET JOURNAL
• ING taie posturi
Compania olandeză de servicii financiare ING Groep NV anunţă noi reduceri de personal, pregătind separarea operaţiunilor sale bancare de cele de asigurări, pe viitor. ING şi-a diminuat cu 64% profitul net în trimestrul al treilea, la 609 milioane de euro.
• Carlsberg creşte în Rusia
Producătorul danez de bere Carlsberg şi-a majorat cota de piaţă în Rusia, însă profitul net al companiei a scăzut în trimestrul al treilea, în ritm anual. Câştigul a ajuns la 2,14 miliarde coroane daneze (368,3 milioane dolari), de la 3,01 miliarde anul trecut.
În Europa de Est, inclusiv Rusia, vânzările Carlsberg au sporit cu 8,1%, la 6,03 miliarde coroane.
• Delhaize întâmpină dificultăţi în SUA
Retailerul belgian Delhaize Group nu vede nicio îmbunătăţire în comerţul din SUA, care generează 40% din vânzările sale.
Compania a continuat să reducă preţurile în detrimentul marjelor de profit, pe o piaţă extrem de competitivă, drept pentru care, în trimestrul al treilea, vânzările sale au sporit cu 9,1%, la 5,82 miliarde euro.
NEW YORK TIMES
• Exxon vrea să iasă dintr-un proiect din Irak
Compania americană Exxon Mobil a informat Irakul că intenţionează să-şi vândă deţinerea la câmpul West Qurna 1, conform oficialilor de la Bagdad, care vor oferi un răspuns în acest sens până duminca viitoare.
• BNP şi-a dublat profitul
BNP Paribas, cea mai mare bancă din Franţa, anunţă creşterea de peste două ori a profitului său net în trimestrul al treilea, în baza rezultatelor diviziei de investment banking. Câştigul net a ajuns la 1,3 miliarde euro în cele trei luni încheiate în 30 septembrie, de la 541 milioane de euro în acelaşi interval din 2011.
• Câştigurile Burberry, peste aşteptări
Producătorul britanic de articole de lux Burberry a anunţat un profit peste aşteptări pentru primul semestru fiscal, în baza cererii mari. Profitul înainte de taxe a însumat 173 milioane de lire sterline (276 milioane de dolari) în cele şase luni încheiate în septembrie, cu 6% mai mult decât în anul anterior. Analiştii estimau numai 167 milioane de lire.