FINANCIAL TIMES
• Starbucks face progrese în Marea Britanie
Lanţul american de cafenele Starbucks, care s-a oferit voluntar să plăteacă impozite mai mari în Marea Britanie ca să dezamorseze criticile publice, anunţă că face progrese în reformarea afacerilor sale locale, dar nu poate spune când vor fi profitabile acestea.
• Vânzările LVMH au sporit cu 6% în semestrul întâi
Grupul francez de lux LVMH anunţă că cererea solidă pentru anumite produse a generat creşterea cu 6% a vânzărilor sale în semestrul întâi. Acestea au atins 13,7 miliarde euro, comparativ cu 12,97 miliarde euro în primele şase luni din 2012.
• FMI avertizează că BCE ar putea tăia dobânzile
Banca Centrală Europeană (BCE) ar putea fi nevoită să taie ratele dobânzilor şi să lanseze o nouă rundă de relaxare monetară pentru stimularea economiei zonei euro, care încă este afectată de reducerea cheltuielilor, conform FMI.
WALL STREET JOURNAL
• Glaxo numeşte un nou director în China
GlaxoSmithKline PLC din Marea Britanie a numit un nou director în fruntea diviziei sale din China, în plin scandal de mită care a afectat managementul companiei farmaceutice. Herve Gisserot, cel care a condus până acum operaţiunile Glaxo în Europa, îl înlocuieşte pe Mark Reilly în funcţia de director general pentru China.
• Thyssen nu a reuşit să-şi vândă fabricile din America
Afacerea dintre ThyssenKrupp AG şi Cia. Siderurgica Nacional din Brazilia (CSN), pentru vânzarea a două fabrici de oţel din America, a eşuat din cauza preţului, spun surse apropiate situaţiei.
• Anchetă antitrust la Halliburton
Halliburton Co. din SUA anunţă că este parte a unei anchete federale antitrust privind industria fracturării hidraulice. Compania nu a oferit detalii.
NEW YORK TIMES
• Toyota, cel mai mare producător auto după vânzări
Compania japoneză Toyota a fost, în semestrul întâi, producătorul auto cu cele mai mari vânzări din lume, depăşind rivalul american General Motors Co.
Toyota a vândut 4,91 milioane de autoturisme în intervalul ianuarie-iunie 2013, cu 1,2% mai puţin decât în aceeaşi perioadă din 2012.
• Toshiba îşi reduce costurile
Compania japoneză Toshiba Corp. vrea să-şi diminueze cheltuielile cu 10 miliarde yeni (100 milioane dolari) pe segmentul televizoarelor şi PC-urilor în anul fiscal care se va încheia în martie 2014, iar în anul următor va dubla această cifră.
• Renault şi-a majorat profitul
Compania auto franceză Renault şi-a majorat profitul în semestrul întâi, în pofida declinului vânzărilor sale.
Profitul operaţional al societăţii a crescut cu 15%, la 583 milioane de euro.