Grupul german REWE va investi peste 100 milioane euro în următorii doi ani în deschiderea de noi magazine Penny şi XXL Mega Discount în România şi modernizarea celor existente, urmând să ajungă în 2014 la o reţea totală de 182 de unităţi, vânzări de peste 550 milioane euro şi profit de 3,5 milioane euro.
Directorul financiar al REWE România, Daniel Gross, a declarat într-o conferinţă de presă: "Anul acesta vom investi 58 milioane de euro în extindere, în noi deschideri şi achiziţii de terenuri pentru anii următori. În 2014 vom avea o sumă similară, de 50 milioane euro. Investiţia într-un magazin este de circa 2 milioane euro din care jumătate reprezintă costul terenului. 70% din terenurile pe care sunt construite magazinele Penny şi XXL Mega Discount aparţin companiei. Continuăm să ne focusăm pe oraşele mici, dar vrem să accelerăm extinderea şi în oraşele mari".
El a arătat că, urmare a rezultatelor procesului de remodelare şi modernizare a magazinelor început în 2012, traduse în creşterea vânzărilor Penny Market cu 11% şi a celor XXL Mega Discount cu 5,2%, compania a decis accelerarea deschiderilor noi de la 15 magazine pe an la 20 de magazine pe an.
"Strategia noastră nu este să intrăm pe alte pieţe, ci să ne consolidăm prezenţa pe cele existente. În România vedem potenţial de creştere puternică în următorii 10 ani. Avem în plan să ajungem la 400 de unităţi Penny Market şi XXL Mega Discount în următorii 10 ani", a arătat la rândul său Martin Bruning, managing director Corporate Communications al grupului german.
În prezent, reţeaua REWE este alcătuită din 137 de magazine Penny Market, 7 magazine XXL Mega Dis-count şi două depozite, la Ştefăneştii de Jos (Ilfov) şi Turda. În acest an, REWE va deschide 18 magazine Penny Market şi două XXL Mega Discount.
Compania va acorda o atenţie mai mare şi extinderii în Bucureşti, unde deţine doar 5 magazine.
"În Bucureşti era foarte scump (terenul - n.r.). Abia acum a devenit interesant pentru noi. E loc de 40 de magazine Penny Market în Bucureşti", a arătat Gross.
Grupul REWE Româ-nia este format din două companii, una operativă (magazinele - n.r.) REWE România SRL şi o firmă de dezvoltare imobiliară - REWE Projektentwicklung. Valoarea activelor grupului se ridică la 281 milioane euro.
Anul trecut, grupul a înregistrat vânzări scanner (înregistrate la casa de marcat - n.r.) de aproape 2 miliarde de lei, în creştere cu 10,53% faţă de anul precedent şi estimează pentru 2013 un avans de 13,4%, la 2,25 miliarde lei (517 milioane euro), şi de circa 7% pentru 2014, la 2,4 miliarde lei (551 milioane euro).
"Pe partea operativă am avut o pierdere de 1,4 milioane euro, dar per total am avut un profit net de 1,6 milioane euro. Pierderea pe partea operativă a fost influenţată în mare parte de remodelări, investiţii în marketing. Pe imobiliare am avut parte de un curs de schimb favorabil la plata chiriilor şi costurile de finanţare care au scăzut foarte mult în Europa", a explicat Gross.
Oficialul REWE România estimează pentru anul în curs un profit net de un milion de euro şi pentru 2014 un câştig de 3,5 milioane euro.
Peste 60% din produsele comercializate în magazinele Penny Market şi XXL Mega Discount sunt româneşti, iar 20% sunt mărci proprii. Compania are în prezent 2.800 de angajaţi şi va încheia 2013 cu peste 3.000 de angajaţi, potrivit Mediafax.
REWE România face parte din concernul german REWE Group, prezent în 13 ţări, cu 15.538 de magazine şi afaceri de 49,7 miliarde euro anul trecut. În România, grupul mai este prezent prin lanţul de supermarketuri Billa.