Naratix, start-up-ul românesc care a dezvoltat cinci roboţi bazaţi pe inteligenţă artificială, operează în 30 de ţări de pe 4 continente, la doar 9 luni de la lansare, potrivit unui comunicar remis redacţiei.
Conform comunicatului, până în prezent, platforma a procesat peste jumătate de milion de produse, prin integrarea extinsă cu principalele platforme de e-commerce, precum VTEX, WooCommerce, Shopify, sau Shopware şi are parteneriate strategice atât pe plan local, cât şi internaţional, în ţări precum SUA, Franţa, Germania, Olanda, Polonia, Bulgaria, Emiratele Arabe Unite sau regiuni precum Hong Kong.
"Suntem plăcut surprinşi de impactul considerabil pe care soluţia Dynamo îl generează atât pentru clienţii enterprise, cât şi pentru magazinele de dimensiuni medii. Odată ce reuşim să soluţionăm provocările legate de datele fundamentale (atribute, filtre, imagini, preţuri monitorizate şi descrieri), observăm îmbunătăţiri semnificative la nivelul tuturor sistemelor magazinului. Motorul de căutare livrează rezultate mai relevante, recomandările de produse devin semnificativ mai precise, ratele de conversie cresc, iar o gamă largă de indicatori de performanţă (KPI) este influenţată pozitiv", a declarat Cristi Orăşanu, co-fondator al Naratix.
Naratix este şi partener al TBI Bank, Banca Transilvania, ContentSpeed, Gomag, GPeC, The Marketer şi Ecommerce 24/7 pentru a rezolva problemele de catalog ale românilor.
Alături de aceştia, Naratix şi-a propus să creeze în România cel mai bogat set de date pentru magazinele locale şi împreună să schimbe paradigma e-commerce-ului autohton.
Toate aceste colaborări au accelerat adoptarea soluţiilor AI oferite de companie şi au demonstrat valoarea adăugată pe care roboţii Naratix o aduc în eficientizarea afacerilor. În acelaşi timp, soluţiile oferite de Naratix sprijină ecosistemul local de comerţ electronic să se dezvolte sustenabil şi oferă şanse reale de scalabilitate jucătorilor din comerţul digital.
Roboţii Naratix - Nara, Dynamo, Gina, Grant şi Julie - au fost dezvoltaţi de către Cristi Orăşanu, Marius Drenea, Cristian Avram, Vladin Grebeniţa, Orăşanu Alina şi Stelian Mustea, pentru a rezolva provocările complexe din industrie, de la optimizarea catalogului de produse şi reducerea ratei de retur, până la creşterea mediei comenzilor online cu până la 30%. Prin utilizarea tehnologiilor de vârf, aceştia automatizează procesele manuale, îmbunătăţind semnificativ eficienţa operaţională.
Pe măsură ce Naratix îşi consolidează prezenţa pe pieţele internaţionale, compania îşi propune să continue dezvoltarea de soluţii AI scalabile şi să extindă baza de parteneri.