"România ar trebui să fie o destinaţie prioritară pentru oamenii de afaceri francezi"

A consemnat ALEXANDRA OANCĂ
Ziarul BURSA #Companii / 25 noiembrie 2013

"România ar trebui să fie o destinaţie prioritară pentru oamenii de afaceri francezi"

"Galeriile Athene vor oferi 12-15 mărci de lux cu cele mai recente colecţii"

"Un al treilea producător de maşini va veni în zona Transilvaniei"

Interviu cu domnul Philippe Garcia, directorul pentru România al Misiunii Economice UBIFRANCE a Ambasadei Franţei la Bucureşti

Peste 100 de companii franceze şi 300 de companii din România şi Europa de Sud-Est sunt aşteptate să participe, în perioada 11- 12 februarie 2014, la Bucureşti, la forumul de afaceri regional "Europa de Sud-Est - Balcani" organizat de Misiunea Economică a Ambasadei Franţei în România, UBIFRANCE. Participanţii - companii din Franţa, România, Albania, Bosnia, Bulgaria, Cipru, Croaţia, Grecia, Macedonia, Moldova, Muntenegru şi Serbia - vor avea oportunitatea de a identifica căi de cooperare economică şi oportunităţi de investiţii, ne-a spus, într-un interviu, domnul Philippe Garcia, directorul pentru România al Misiunii Economice UBIFRANCE a Ambasadei Franţei la Bucureşti. Domnia sa ne-a vorbit despre potenţialul economic al ţării noastre, dar şi despre principalele provocări ale mediului de afaceri autohton.

Reporter: Care sunt domeniile de interes pentru investiţii în România? Cum apreciaţi piaţa produselor de lux de aici?

Philippe Garcia: Există foarte mult potenţial de investiţii în infrastructură, energie, sănătate, agricultură şi bunuri de lux. De asemenea, industria auto şi-a demonstrat deja potenţialul prin Renault-Dacia şi Ford. De altfel, se pare că un al treilea producător de maşini va veni în zona Transilvaniei. Furnizorii produselor pentru industria automobilă au astfel mari oportunităţi pe acest segment.

Agricultura are un potenţial uriaş, contribuind foarte mult la evoluţia PIB-ului, însă problema este că sectorul depinde încă de evoluţiile climatice. Este necesar ca acest lucru să se schimbe pentru că vorbim de un sector care angajează 30% din populaţia activă şi contribuie cu 6%-8% la formarea PIB-ului. Nu este posibil ca în supermarketuri mai mult de 90% din produsele alimentare să provină din import.

În ceea ce priveşte piaţa bunurilor de lux, cred că aceasta este caracterizată de un paradox. Românii cumpără produse de lux, dar din străinătate, nu din ţară. Aceştia merg la Milano sau Paris pentru că este plăcut şi pot vizita diverse locuri şi mulţi sunt de părere că oferta locală nu este îndeajuns de largă pentru a le acoperi nevoile. Dacă francezii sunt convinşi că românii nu sunt interesaţi să achiziţioneze produse de lux de pe piaţa locală atunci nici nu vor investi în acest segment.

Noi lucrăm la un proiect prin care să oferim pieţei locale un centru comercial - Galeriile Athene - ce va oferi 12-15 mărci de lux cu cele mai recente colecţii, la acelaşi preţ ca în toate capitalele europene. Cred că în acest fel, consumatorii premium vor începe să cumpere din România.

Reporter: Care este scopul Forumului regional de afaceri "Europa de Sud-Est - Balcani" ce va fi organizat în 2014?

Philippe Garcia: Vrem să redefinim România ca o destinaţie prioritară în Europa pentru investitorii francezi. Al doilea obiectiv este să prezentăm companiilor franceze oportunităţile de afaceri într-o întreagă arie geografică al cărei potenţial este în general neglijat de acestea. Este vorba de Albania, Bosnia, Bulgaria, Cipru, Croaţia, Grecia, Macedonia, Moldova, Muntenegru şi Serbia. Sunt ţări mici, care nu sunt în criză economică, au înregistrat creşteri anul trecut şi prezintă potenţial de investiţii în domenii ca energie şi infrastructură.

Reporter: Câte companii vor participa şi din ce ţări?

Philippe Garcia: Ne aşteptăm la prezenţa a 70 de companii din Franţa, în jur de 30 de filiale ale companiilor franceze din România, 150-200 de companii autohtone şi între 150-200 de companii din regiune. Forumul va reuni pentru două zile reprezentanţii acestor companii, creând astfel un spaţiu pentru discuţii, schimburi şi parteneriate. Scopul principal este însă să aducem o delegaţie diversificată de companii franceze pe piaţa locală.

Reporter: Forumul se va axa pe România ca ţară potenţială pentru investiţii sau pe întreaga regiune, respectiv Europa de Sud-Est - Balcani?

Philippe Garcia: Datorită mărimii şi potenţialului ţării în raport cu celelalte state din regiune, forumul se va axa pe România. Însă toate celelalte ţări vor fi aici pentru a se promova şi a stabili legături atât cu companii din Franţa, cât şi din România.

Reporter: Având în vedere informaţiile "negative" despre ţara noastră apărute în mass-media franceză, există interes din partea oamenilor de afaceri francezi să investească în România?

Philippe Garcia: În mod cert există interes. Cred că trebuie să separăm imaginea creată de realitatea de aici din ţară. Trebuie să ne gândim la oportunităţile pe care le prezintă România pentru francezi. Limba înrudită, aceleaşi origini, istoria comună creează legături afective importante. Pentru un om de afaceri francez, România ar trebui să fie prima destinaţie naturală atunci când vrea să se extindă pe pieţele europene.

Reporter: Care sunt punctele tari ale ţării noastre care îi conving pe francezi să investească în România?

Philippe Garcia: Din punctul meu de vedere, printre cele mai mari atuuri se numără calitatea resursei umane şi dimensiunea pieţei. Competenţele şi abilităţile resursei umane, mai ales în inginerie şi IT, sunt recunoscute deja de filalele franceze prezente pe piaţă. Pe lângă acest lucru, România este a şaptea ţară din UE după numărul de locuitori şi are o poziţie geo-politică ce poate fi fructificată de investitorii francezi.

Reporter: Care sunt problemele cu care se confruntă companiile franceze deja prezente pe piaţa locală?

Philippe Garcia: Excesul de birocraţie îngreunează dezvoltarea afacerilor, deşi se întrevăd semne de schimbare. După întâlnirile mele din ultimele luni cu reprezentanţi ai administraţiei cred că acestă problemă se va rezolva treptat. O altă problemă o reprezintă infrastructura. Atunci când încerci să atragi investitori industriali francezi pe piaţa locală şi le arăţi harta autostrăzilor, aceasta devine un argument contra investiţiilor. România nu a reuşit să îşi dezvolte o reţea de autostrăzi şi drumuri care să fie proporţională cu dimensiunea şi ambiţiile ţării.

Reporter: Ce ne puteţi spune despre activitatea UBI France?

Philippe Garcia: Activitatea noastră evoluează foarte repede. Lucrăm ca o companie publică de consultanţă fiind afiliaţi Ministerului de Finanţe şi Economie şi celui de Comerţ Exterior. Suntem o societate100% publică, însă lucrăm ca una de consultanţă privată. Acest lucru înseamnă că ajutăm companiile franceze să intre pe piaţa din România, iar activităţile noastre sunt evaluate în funcţie de acest obiectiv. Activitatea noastră va fi evaluată în curând în funcţie fluxurile comerciale şi de investiţiile directe pe care companiile le realizeaza cu ajutorul nostru. Suntem din ce în ce mai orientaţi spre mediul de afaceri.

Reporter: Cum apreciaţi mediul de afaceri în România? Dar noile măsuri fiscale anunţate recent de autorităţi?

Philippe Garcia: Cred că mediul de afaceri este foarte stabil, în ciuda diverselor plângeri în acesată privinţă. Din toate cele 60 de ţări cu care colaborăm, România este printre cele mai stabile - este o democraţie europeană, produsul intern brut este în creştere şi are un potenţial economic uriaş. Nu voi comenta asupra politicilor guvernamentale cu privire la taxe deşi, dacă ne uităm la informaţiile apărute în mass-media, observăm că taxele noi create nu sunt atât de mari. Interesant este că aceste măsuri trebuie să finanţeze infrastructura, iar companiile care se plâng de ele se plâng şi de lipsa infrastructurii. Faptul că salariul minim va creşte cred că este un lucru bun. România vrea să ajungă la media europeană în ceea ce priveşte veniturile, puterea de cumpărare, PIB-ul pe cap de locuitor iar creşterea salariului minim pe economie poate contribui la aceste deziderate. De asemenea, această măsură poate încuraja apariţia unei clase de mijloc.

Reporter: Care este opinia dumneavoastră cu privire la situaţia economică a Franţei, în actualele condiţii de criză economică?

Philippe Garcia: Pe lângă indicatorii economici există un uriaş sentiment de descurajare pentru că rata şomajului creşte, fabricile se închid. Pentru noi este urgent să sensibilizăm companiile franceze să se extindă şi să se orienteze pe pieţele externe.

Reporter: Vă mulţumesc!

Franţa este al treilea investitor străin din ţara noastră, cu investiţii de aproximativ 7 miliarde de euro, în companiile franceze prezente aici lucrând peste 122.000 de angajaţi. De asemenea, Franţa este al patrulea partener comercial al României, schimburile comerciale atingând, în 2012, suma de 6,2 miliarde de euro. Companiile franceze din România activează în industria auto, sectoarele bancar şi asigurări, telecomunicaţii, retail, industria agroalimentară, energie, infrastructură şi echipamente de transport, materiale de construcţii.

Forumul de afaceri pentru Europa de Sud-Est organizat în februarie 2014 se adresează companiilor care activează în următoarele domenii: infrastructură, transporturi, energie, industrie auto, protecţia mediului, agricultură şi industrie alimentară, e-commerce, IT&C, dispozitive şi echipamente medicale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb