Ce nu este apreciat de Ministerul Apărării Naţionale din ţara noastră, este la mare căutare în Germania. Compania olandeză Damen a semnat astăzi cu Biroul Federal Pentru Înzestrare, Tehnologie Informaţională şi Asistenţă al Bundeswehr, contractul pentru construcţia a patru fregate MKS-180 pentru marina germană. Damen este principalul contractant pentru acest proiect complex pe care îl derulează în Germania împreună cu partenerii Blohm + Voss şi Thales.
Consorţiul a fost declarat anterior câştigătorul unei licitaţii europene, cea mai mare din istoria marinei germane. Pe 17 iunie, resursele financiare necesare au fost alocate de către comisia pentru buget din Bundestag - parlamentul Germaniei.
Aproximativ 80% din investiţia proiectului va rămâne în Germania ca valoare adăugată. Navele vor fi construite la Blohm + Voss în Hamburg, dar parţial şi în alte locaţii ale şantierelor navale din Germania, inclusiv Bremen, Kiel şi Wolgast. Pe lângă aceasta, aproximativ 100 de companii mici şi mijlocii din industria maritimă, precum şi din sectoarele de inginerie mecanică şi echipamente industriale de construcţii vor fi implicate în implementarea contractului. Aceste companii provin din aproape toate landurile germane.
Participarea industriei germane în acest proiect se regăseşte şi în cadrul echipamentelor şi sistemelor furnizate de Thales - sisteme de control al misiunii. Aproximativ 70% din ele sunt realizate de sucursalele germane ale Thales din Kiel şi Wilhelmshaven.
Implementarea proiectului presupune livrarea a patru fregate între 2027 şi 2031 pentru o sumă de aproximativ 4,6 miliarde de euro. Există, de asemenea, o opţiune de a furniza încă două fregate după 2032.
Amintim că, deşi deţine şantierul naval de la Galaţi, unde a construit mai multe nave militare, compania Damen a pierdut achiziţia publică pentru construirea a patru corvete destinate Forţelor Navale Române.
Fostul ministru al Apărării Naţionale, social-democratul Gabriel Beniamin Leş, a preferat, după întâlnirea de la sfârşitul lunii iunie 2019 cu omologul său francez, Florence Parly, să acorde contractul asocierii franco-române Naval Group - Şantierul Naval Constanţa, care a oferit un preţ cu doar 50 milioane de euro mai mic decât compania Damen. Atribuirea a fost contestată de olandezii de la Damen în instanţa de contencios administrativ, următorul termen de judecată fiind 24 iunie.
1. Buburuze
(mesaj trimis de Vunca Lenka în data de 20.06.2020, 10:52)
Când Cioloș a atribuit contractul (fiind unul din domeniul apărării, era legală atribuirea directă) gealații Drajnea, Trădiceanu și restul "companiei" de zgomot,s-au dat cu ..ru de pământ,au anulat totul, pentru că ziceau ei că trebuia să fie musai licitație.
Și a fost una din care a ieșit un k..kat, după cum se știe.
Dacă își vedeau de treaba lor, astăzi marina română ar fi avut deja, cel puțin una dintre nave terminată și dată la apă.
Pe 24 se amână cauza sau are judecătorul vteo idee măreață și anilează tot. Alți ani de "licitații" alte contestații, etc.
Sputnik ce zice, e bine ?!?