Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) a organizat, săptămâna trecută, un tur de informare pentru nouă companii de turism din Statele Unite ale Americii, cu scopul de a promova România ca destinaţie de interes pe piaţa americană. Această iniţiativă a avut loc în contextul unei creşteri semnificative a turismului global post-pandemie, România înregistrând o creştere de peste 25% a numărului de turişti americani în 2023, conform Institutului Naţional de Statistică.
• Explorarea unor destinaţii cheie
Itinerariul a inclus unele dintre cele mai reprezentative obiective turistice din România, punând accent pe atracţiile istorice şi naturale din Transilvania. Printre acestea s-au numărat Salina Turda, Cetatea Alba Carolina şi Castelul Corvinilor, toate evidenţiind patrimoniul cultural şi frumuseţea naturală a regiunii. În plus, turismul balnear, cu tradiţii milenare, a fost promovat prin vizite la Geoagiu Băi, unde participanţii au explorat ruinele băilor romane de la Germisara şi faimoasa cascadă Clocota. Oraşe culturale precum Cluj-Napoca, Sibiu şi Bucureşti au fost, de asemenea, incluse pe lista destinaţiilor promovate, oferind o imagine completă a bogăţiilor culturale ale României. Itinerariul a fost completat de castelele din Valea Prahovei, o regiune renumită pentru peisajele sale montane şi atracţiile sale istorice.
• Destinaţie în creştere pentru turismul american
România devine tot mai atractivă pentru turiştii americani, iar vizita de informare a companiilor de turism din SUA reprezintă un pas important în consolidarea acestei tendinţe. Potrivit MEAT, în 2023, aproximativ 218.000 de americani au vizitat România, faţă de 173.000 în 2022, iar SUA s-a clasat pe locul al patrulea în topul pieţelor externe de unde provin turişti în România. În 2023, un număr record de 98,46 milioane de americani au călătorit în afara graniţelor SUA, iar conform estimărilor, cheltuielile turistice ale acestora vor creşte semnificativ în următorii ani, de la 108,81 miliarde dolari în 2024 la 422,26 miliarde dolari până în 2034. România doreşte să profite de această evoluţie pozitivă pentru a atrage cât mai mulţi turişti americani, promovând atât turismul cultural şi balnear, cât şi potenţialul natural şi istoric al regiunilor sale. Această acţiune este parte a eforturilor continue ale MEAT de a consolida poziţia României pe piaţa turistică americană şi de a atrage noi fluxuri de turişti din Statele Unite, contribuind astfel la creşterea economică şi la dezvoltarea durabilă a sectorului turistic din România.