Complexul expoziţional Romexpo din Bucureşti va relua lucrările de extindere şi modernizare, urmând să investească 10 milioane de euro, în următorii doi ani, în extinderea suprafeţei de expunere cu 36.000 de metri pătraţi, transmite Mediafax.
Proiectul de extindere şi modernizare presupune creşterea suprafeţei interioare brute de expunere cu 36.000 de metri pătraţi, prin construirea a două pavilioane noi.
Lucrările la extinderea şi modernizarea Romexpo au fost începute în anul 2008, pe fondul creşterii economice susţinute a României şi a unui trend puternic pozitiv al pieţei de târguri şi expoziţii, valoarea proiectului fiind estimată la 36 de milioane de euro la acea dată.
Criza economică mondială ulterioară anului 2008 a determinat amânarea proiectului, întrucât piaţa expoziţională din România a suferit o contracţie puternică, de aproximativ 30 - 35%, stabilizându-se spre sfârşitul anului 2012.
"Ameliorarea condiţiilor de piaţă la nivel european şi regional, precum şi performanţele economice recente ale economiei naţionale creează premisele necesare adoptării unei strategii de dezvoltare. Prin strategia adoptată, Romexpo îşi va dubla suprafaţa expoziţională interioară, devenind al treilea centru expoziţional ca mărime din regiunea Europei de Sud-Est, după centrele expoziţionale de la Zagreb, Croaţia şi Salonic, Grecia", a declarat Cătălin Trifu, directorul general al Romexpo.
Noile pavilioane vor funcţiona atât în regim expoziţional, cât şi ca centru de evenimente şi congrese, putând găzdui reuniuni şi conferinţe.
În anul 2014, centrul expoziţional Romexpo a găzduit 66 de manifestări expoziţionale, dintre care 41 au fost organizate de Romexpo SA, iar 25 au fost organizate în parteneriat cu alţi organizatori de târguri şi expoziţii, pe o suprafaţă expoziţională totală de 315.000 metri pătraţi, pe care au expus 6.188 de firme din 39 de ţări, inclusiv România, care s-au adresat unui public de 523.000 de persoane, atât vizitatori specialişti, cât şi public larg.