• În acest an, compania ar putea ajunge la 200 milioane euro
Constructorul Romstrade, deţinut de omul de afaceri Nelu Iordache, a înregistrat, în 2011, o creştere a afacerilor de minim 30%, de la 134,4 milioane euro în 2010, şi îşi propune pentru acest an un avans până la nivelul de 200 milioane euro, rulajul fiind susţinut de lucrările de infrastructură.
"Estimăm să ajungem din nou la o cifră de afaceri în jur de 200 de milioane de euro, în acest an", a declarat Gheorghe Răcaru, directorul de strategie şi dezvoltare al grupului de firme Romstrade, citat de Mediafax.
Afacerile companiei au avansat, anul trecut, cu peste 30%, pe fondul contractelor de lucrări de infrastructură adjudecate, dar şi îmbunătăţirii încasărilor de la autorităţile contractante. Astfel, nivelul creanţelor este în prezent "în limite suportabile", acestea fiind mai mici faţă de anii trecuţi.
"Auzim că se mai scot nişte segmente de autostradă, şi chiar pe Autostrada Transilvania, şi suntem interesaţi să participăm", a afirmat reprezentantul companiei.
Unul dintre cele mai importante contracte adjudecate anul trecut de Romstrade vizează construcţia primului lot şi a drumului de legătură al tronsonului de autostradă Nădlac-Arad, în asociere cu Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro.
Totodată, Ministerul Dezvoltării a anunţat că a atribuit unor asocieri din care face parte Romstrade contracte de modernizare a drumurilor judeţene din Prahova, Giurgiu, Ilfov, Arad şi Bihor, derulate prin Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii. Astfel, Romstrade şi Primacons vor moderniza drumurile din Prahova, Giurgiu şi Ilfov pentru 781,4 milioane lei, şi pe cele din Arad şi Bihor cu 527,2 milioane lei, fără TVA.
Compania a ieşit cu oferte şi în afara României şi aşteaptă rezultatele unei licitaţii la care a participat în Irak, dar nu are în vedere şi alte destinaţii externe, bazându-se în continuare pe proiecte locale, potrivit sursei citate.
"Sunt atât de multe de făcut în România încât va fi de muncă pentru următorii 25-30 de ani la toate companiile (...). Chiar bine de tot, nu ştiu dacă vor face faţă", a spus reprezentantul Romstrade.
Una din principalele probleme cu care se confruntă companiile de construcţii în prezent este scumpirea petrolului, care generează creşteri de preţ atât la combustibili, cât şi la unele materiale, precum bitumul. Răcaru a afirmat că pe anumite segmente, în funcţie de lucrări, se ajunge la o majoare de 12-15% a costurilor.
Grupul intenţionează să construiască un aeroport privat la Adunaţii Copăceni şi urmează să selecteze, în perioada imediat următoare, consultantul financiar şi proiectantul proiectului, evaluat la 200 de milioane euro. Construcţia ar putea începe cel mai devreme în vara acestui an, urmând ca aeroportul să fie funcţional din 2014.
Din grupul de firme controlat de Nelu Iordache fac parte mai multe companii, cele mai importante fiind Romstrade şi operatorul aerian low cost Blue Air. Potrivit lui Răcaru, afacerile consolidate ale grupului s-au situat în 2011 la aproape 500 milioane euro, de la 400 milioane euro în anul anterior.