Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare locală de etichete autoadezive şi ambalaje flexibile din România, a dezvoltat în 2023 un nou flux de oferte şi proiecte la nivel internaţional, şi-a reorganizat portofoliul de produse şi a atras cu aproximativ 7% mai mulţi clienţi globali, comparativ cu 2022. Compania a înregistrat în 2023 comenzi în 14 ţări şi are în plan consolidarea poziţiei pe pieţele Uniunii Europene, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, potrivit reprezentanţilor Rottaprint, tipografia a raportat o creştere a exporturilor de aproximativ 5% în 2023. Ţările care se menţin în topul exporturilor rămân, în continuare, Ungaria, unde s-au înregistrat creşteri de cca. 8%, şi Germania, datorită existenţei infrastructurii necesare pentru livrarea produselor. Totodată, principalele domenii pentru care s-a exportat au fost industria alimentară - carne, lapte, logistică şi industria chimică - detergenţi şi îngrijire personală.
"În 2023 ne-am lărgit portofoliul de produse în ţările în care exportăm cel mai mult, fiind o dovadă clară a reuşitei strategiei noastre de extindere, dar şi a angajamentului faţă de calitate, respectiv produse care răspund la noile cerinţe ale clienţilor. Astfel, am introdus cu succes produse deja consacrate în România şi Ungaria pe piaţa germană, cum ar fi etichetele shrink şi capacele de aluminiu. În paralel, în Ungaria, etichetele C-wrap au devenit rapid un produs atractiv, cunoscut pentru calitatea superioară pe care o oferă şi pentru utilizarea eficientă în industria preparatelor din carne", a declarat Cristi Nechita-Rotta, Director General Rottaprint.
În plus, pentru Germania, compania a observat un interes crescut pentru etichetele autoadezive cu antifurt inserat. Acestea nu numai că oferă un avantaj competitiv supermarketurilor, dar şi un control sporit brandurilor asupra protejării produselor la raft.
Pentru anul curent, Rottaprint are în plan consolidarea şi extinderea prezenţei pe anumite pieţe din Uniunea Europeană, vizând o creştere de cel puţin 5% faţă de anul precedent.
În ceea ce priveşte piaţa internaţională şi nu numai, reprezentanţii companiei sunt de părere că vor exista creşteri de preţuri la materiile prime, iar consumul din industria alimentară va înregistra o scădere faţă de 2023, existând deja semne în direcţiile menţionate. De asemenea, Rottaprint consideră că pot apărea schimbări legislative fiscale care vor influenţa consumul din diverse industrii, precum mărirea taxelor şi a impozitelor, care pot duce la scăderea puterii de cumpărare.
Rottaprint are o istorie de peste 33 de ani pe piaţa din România. În 2023, business-ul clujean a înregistrat o cifră de afaceri de 35 mil. euro, în creştere cu 10% faţă de anul anterior. Pentru 2023, compania şi-a concentrat activitatea pe creşterea competitivităţii şi consolidarea ariilor de activitate, precum şi pe reducerea impactului asupra mediului a produselor, prin investiţii în valoare totală de 2 mil. euro. Aproximativ 75% din suma alocată a fost destinată achiziţiilor de echipamente, în timp ce 20% pentru logistică şi 5% pentru software.