Rottaprint la 33 de ani: Investiţii de peste 60 mil. euro, 700 mil. metri liniari tipăriţi, prezenţă în 14 ţări din UE, SUA şi Asia

R.S.
Companii / 23 mai

Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint

Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint

Anul acesta, Rottaprint, prima tipografie flexografică cu acţionat 100% românesc, înfiinţată de familia Nechita-Rotta, împlineşte 33 de ani de activitate. În mai bine de 3 decenii, compania care a luat naştere într-o sufragerie din centrul Clujului, a cumulat investiţii de peste 60 milioane euro, a introdus în nomenclatorul ţării o nouă meserie, a tipărit peste 700 mil. metri liniari şi a pus etichete pe produse care s-au regăsit pe rafturile magazinului din 1991 până în prezent, majoritatea brand-uri de top din FMCG, dar şi alte industrii.

Ajuns astăzi la o cifră de afaceri de 35 de milioane euro, Rottaprint este cel mai mare business de profil din România, cu o cotă de piaţă de 30%, care a colaborat în cei 33 de ani de activitate cu peste 2000 de clienţi din domenii de top precum industria alimentară şi lactate, băuturi răcoritoare, vin şi băuturi alcoolice, sănătate şi suplimente alimentare, detergenţi şi îngrijirea casei, cosmetice şi îngrijire personală sau logistică, conform unui comunicat transmis redacţiei.

De la 3 angajaţi în 1991, la propria şcoală de tipar flexografic

Rottaprint a luat naştere în 1991, la Cluj-Napoca, la iniţiativa celor trei fondatori, soţii Arnella şi Cristi Nechita-Rotta şi mama Arnellei, Melania Rotta. Ei au fost şi primii angajaţi ai proaspătului business, amenajat iniţial într-o sufragerie de 20 mp din centrul oraşului Cluj-Napoca şi dotat cu un utilaj de tipar flexografic second hand, achiziţionat cu 100 de mărci, cu care au tipărit 12.000 metri liniari pentru etichetele produse în primul an de activitate.

În 3 ani, tipografia s-a mutat într-un spaţiu de 80 de metri pătraţi, echipa s-a mărit la 15 angajaţi, iar producţia a ajuns la peste 1,6 milioane de metri liniari. De-a lungul anilor, în ciuda contextului economic instabil din România, începând cu tranziţia la economia capitalistă, crize consecutive, schimbări tehnologice, lipsa specializării în tipar flexografic, prin investiţii constante şi rezilienţă, compania a ajuns la o echipă sudată, de aproape 240 de angajaţi, potrivit comunicatului.

"Tehnologiile şi modalităţile de imprimare se schimbă rapid. În 2008, pentru că am anticipat nevoia de specialişti în domeniu, am început să facem demersurile necesare ca ocupaţia de tipograf flexograf să fie introdusă în Codul Ocupaţiilor din România. Apoi, am pus pe picioare prima şcoală de tipografi, în care angajaţii noştri cu experienţă sunt profesori pentru următoarele generaţii, inclusiv acum", declară Cristi Nechita-Rotta, Co-fondator şi Director General Rottaprint.

Începuturi cu etichete autoadezive, prezentul dominat de soluţii inteligente

Compania a început cu etichetele autoadezive în 1991 şi an de an a continuat să lărgească portofoliul de produse. Astfel, în 1995 a început să producă hârtie de unt, în 1999 capace de aluminiu, iar în 2000 folie pentru blistere. Trei ani mai târziu, a introdus în portofoliu şi manşonul pentru îngheţată, Rottaprint fiind inclusiv astăzi singurul producător a acestui tip de ambalaj din România.

În 2008, tipografia a început să producă etichete termocontractibile, iar la 20 ani de la înfiinţare, în 2011, a lansat etichetele innobilate, urmate în 2014 de ambalaje flexibile şi etichete wrap around, în 2016 etichete cu strat dublu (peal & seal), iar în 2019 a început comercializarea capacelor smart emboss, cartonaşelor înfoliate şi inserturilor EAS. În perioada pandemică, Rottaprint a lansat etichetele lenticulare, în 2021 pe cele inteligente şi metalice, iar în 2022 a adăugat în portofoliu etichete cast & cure.

Doar în intervalul 2020-2023, business-ul clujean a investit peste 6 milioane euro în tehnologii, echipamente şi logistică de ultimă generaţie, care au permis reduceri de 1-2 zile a termenelor de producţie, dar şi adopţia unei noi tehnologii de tipar, numită digital inkjet, cu care a început să adreseze o ofertă completă unor industrii diverse, precum cea chimică, industria de uleiuri, lubrifianţi, automotive, cosmetice şi produse de curăţenie şi igienă personală, precum şi pentru industria băuturilor.

Tot în ultimii 3 ani, compania a derulat investiţii de 3,7 mil. euro în tehnologii şi utilaje pentru producţia sustenabilă a produselor din portofoliu, se menţionează în comunicat.

Astfel, Rottaprint a introdus în portofoliu etichetele activate prin tehnologia NFC, etichete autoadezive cu valoare adăugată ridicată şi a reuşit o scădere anuală a consumului de energie, de la 3 076 MWH în 2017 la 2 934 MWh în 2022, o scădere anuală estimată a consumului de materiale, de la 188 tone în 2017 la 178 tone în 2022, respectiv reducerea risipei de deşeuri şi a consumului de materiale de cca. 10 tone pe an.

Investiţii cumulate de 60 milioane euro în 33 de ani, miza pe export şi creşteri susţinute

Din 1991, până în prezent, Rottaprint a cumulat investiţii de peste 60 de milioane euro în dotarea, creşterea şi expansiunea business-ului pornit la Cluj-Napoca. Astfel, în 2023 compania a înregistrat cu cca. 7% mai mulţi clienţi internaţionali şi a raportat comenzi în 14 ţări din Europa, Asia şi SUA.

Cu sediul în Apahida, jud. Cluj, Rottaprint deţine în prezent alte 2 centre logistice în România: Braşov şi Ilfov şi 2 centre logistice în Ungaria şi Germania. Pentru anul curent, are în plan consolidarea şi extinderea prezenţei pe anumite pieţe din Uniunea Europeană, vizând o creştere de cel puţin 5% faţă de anul precedent.

"În 2023 ne-am lărgit portofoliul de produse în ţările în care exportăm cel mai mult şi am reuşit să introducem produse consacrate în România şi Ungaria pe piaţa germană. De altfel, pentru anul acesta, ne-am propus să ne consolidăm poziţia pe pieţele din Germania şi Ungaria, unde suntem prezenţi din 2009, respectiv, 2013, fiind principalele noastre ţări de export, care cresc organic de la an la an", explică Cristi Nechita-Rotta.

Potrivit acestuia, reţeta unui business matur şi competitiv stă în rezilienţă, investiţii constante, o echipă sudată, investită cu încredere, un mediu de lucru echitabil şi deschidere permanentă la nou.

"Am creat Rottaprint ca business de familie, bazat pe creativitate, integritate şi pasiune şi aşa ne dorim să rămână şi în următorii 33 de ani. Ne-am dorit armonie, relaţii sănătoase, dorinţă de cunoaştere, respect faţă de client, plăcerea de a munci şi deschidere permanentă la nou. Noi îmbrăţişăm cu acelaşi entuziasm, profesionalism şi creativitate orice schimbări viitoare, la fel cum am făcut-o de atâtea ori în cei 33 de ani de activitate", conchide Directorul General Rottaprint, se precizează în comunicat.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. ei sunt cei cu noul PP de la Tradeville? Ca spuneau ca e cineva din domeniul asta.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb