Vânzările Ruukki au crescut cu 50% în al doilea trimestru financiar, comparativ cu perioada similară a anului precedent. Compania finlandeză estimează o creştere a vânzărilor nete în 2010 de 25-30%, după ce iniţial a mizat pe un avans de 15-20%, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Furnizorul finlandez de soluţii metalice Ruukki a înregistrat comenzi de 1,1 miliarde euro în perioada ianuarie-iunie 2010, în creştere cu 26% comparativ cu rezultatele obţinute în aceeaşi perioadă a anului anterior. Din aceste comenzi mai mult de jumătate au fost realizate în ultimele trei luni, perioadă în care compania a raportat un avans de 33%. Profitul operaţional din prima jumătate a anului a fost de 26 milioane de euro, reprezentând 2,2% din vânzări. În ultimele trei luni profitul operaţional a fost mai mare, respectiv 59 de milioane de euro, constituind 9,2% din vânzările nete.
"Reducerile de costuri pe care compania le-a operat anul acesta, precum şi mediul de afaceri îmbunătăţit comparativ cu perioada precedentă s-au tradus într-o creştere a profitabilităţii, în special pe segmentul de construcţii metalice", a declarat Sakari Tamminen, preşedinte şi CEO Ruukki. "Pe parcursul celui de-al doilea trimestru, politicile de hedging pe care le-am aplicat pentru a ne proteja de fluctuaţia cursului euro-dolar au avut un impact pozitiv de 25 de milioane de euro", a adăugat acesta.