Damen Shipyards Galaţi reprezintă un caz atipic pentru modul în care autorităţile centrale înţeleg să colaboreze cu societăţile trăine care au deschis filiale în ţara noastră, colaborare care să ducă la înzestrarea Armatei Române.
Deşi activitatea principală a şantierului naval Damen Galaţi, unde sunt angajaţi 1500 de oameni şi care anul trecut a înregistrat un profit de 31,3 milioane lei, este construcţia de nave militare şi comerciale, guvernele care s-au succedat la Palatul Victoria în ultimii zece ani au părut mai preocupate de jocurile politice decât să înzestreze în mod real Forţele Navale Române cu vasele de război necesare.
În tot acest timp, Şantierul Naval Damen Galaţi a realizat mai multe nave de suport logistic pentru Forţele Navale Regale Olandeze, nave de patrulare (corvete) pentru Marina Militară Pakistaneză, dar şi pentru Forţele Navale Mexicane şi Forţele Navale din Portugalia.
Ca o dovadă că navele construite la Galaţi sunt de cea mai bună calitate, la începutul acestui an Şantierul Naval Damen a preluat realizarea unui nave portavion de drone pentru Forţele Navale Portugheze, proiect ce constituie o premieră la nivel global.
1. Ucrainienii au facut in timp de razboi si lipsuri
(mesaj trimis de anonim în data de 30.08.2024, 09:53)
Daca nu pot face nave de mari dimensiuni ,sa treaca la drone pt uzul armatei noastre ! Vedem bine ca marile nave de lupta sunt extrem de vulnerabile la aceste drone navale ,numai navele care au si avioane se pot apara oarecum . Acum ca si siderugia e pusa la pamant ,si nu e capacitate de productie destul nici pentru pulberi explozive ,e un moment bun sa se lucreze la scara asta mai mica dar avansata tehnologic . Si in comunicatii a fost un moment de salt ,exploatat foarte bine de RCS RDS care au trecut direct la fibra optica de mare viteza cand au facut cablarea si au deci retea de mare viteza si banda larga ( mai buna decat in alte tari ).