Lipsa de lichidităţi de pe piaţa imobiliară, restricţionarea creditării şi blocarea tranzacţiilor au redus considerabil volumul comenzilor pentru principalele materiale de cons-trucţii în această perioadă. În plus, vremea rece a sistat lucrările pe multe şantiere până în primăvară. În aces-te condiţii, mulţi distribuitori de materiale de construcţii fac reduceri de preţ, care ar putea conduce la o scădere importantă a preţului de execuţie a noilor locuinţe în prima jumătate a anului viitor, ne-a declarat Carmen Săndulescu, directorul financiar al "Impact Developer & Contractor". Domnia sa ne-a precizat că, anul viitor, scăderea comenzilor de materiale ar putea ieftini imobilele până la 500 de euro/mp construit preţ de execuţie. În prezent, costul de execuţie pe mp construit al unei clădiri noi este de circa 650-700 de euro.
Directorul "Impact Developer & Contractor" ne-a explicat: "Noi am constatat recent reduceri semnificative la unele materiale precum oţelul-beton, ciment şi BCA. Alte materiale au reduceri mai mici. Situaţia favorizează marii dezvoltatori cu lichidităţi care pot negocia, anul viitor, reduceri semnificative de preţ cu distribuitorii şi producătorii de materiale. Noi considerăm că, în perioada mai-iunie, costul de execuţie ar putea ajunge şi la 500 de euro/mp. Ca atare, şi preţul final al locuinţelor noi ar putea scădea considerabil".
"Impact" derulează, în Capitală, un amplu proiect imobiliar numit "Greenfield", între pădurile Băneasa şi Tunari. Prima etapă cu 381 de locuinţe dispuse în patru ansambluri va fi gata până în iunie 2009. Cea de-a doua etapă de dezvoltare trebuia demarată în septembrie, dar a fost amânată pentru mai-iunie 2009 pentru că s-a decis reproiectarea ei. Carmen Săndulescu susţine: "Locuinţele gândite iniţial erau produse relativ scumpe. Am decis adaptarea produselor la realităţile actuale ale pieţei şi lansarea noilor mini-ansambluri din Geenfield la finele primăverii".
"Impact" a lansat, în urmă cu o lună, două noi produse pentru achiziţionarea de locuinţe în ansamblurile sale. CETIF este pentru persoanele care dispun de resurse financiare pentru achiziţionarea unei locuinţe, dar se tem că valoarea imobilelor va scădea în cursul anului viitor. "Impact" se angajează că le va restitui diferenţa de bani dacă 2009 va aduce scăderi de preţuri pentru locuinţele noi. CALLBUY se adresează persoanelor care nu au suficienţi bani pentru achiziţionarea unei locuinţe şi care pot fi chiriaşi în locuinţele "Impact" până când vor îndeplini noile condiţii de creditare. Cuantumul chiriei achitate până la data achiziţiei va fi scăzut din preţul final.
Potrivit doamnei Săndulescu, CETIF a adus "Impact" contracte în valoare totală de două milioane de lei. CALLBUY este un produs cu totul nou, iar cumpărătorii sunt mai reticenţi. Domnia sa susţine că "Impact" are în derulare negocieri, prin acest produs, pentru achiziţia de locuinţe în valoare totală de circa trei milioane de lei.