Volumul vânzărilor de ciment ale "Holcim" în România a scăzut, în primele nouă luni, cu 18,8%, comparativ cu perioada similară din 2009, iar preţurile de pe piaţa locală, calculate în lei, s-au redus cu 11%, a anunţat producătorul elveţian de materiale de construcţii. România ocupă, astfel, locul trei în rândul pieţelor europene pe care Holcim este prezent, din punctul de vedere al scăderii volumelor de ciment comercializate, după Bulgaria (-33,5%) şi Croaţia (-31,1%), informează Mediafax. Singurele creşteri au fost înregistrate în Slovacia (43,7%), Azerbaidjan (1,5%), Elveţia (1,1%) şi Cehia (0,8%).
Volumul vânzărilor de agregate ale grupului în România s-a redus cu 27,5% în perioada ianuarie-septembrie, faţă de intervalul similar din 2009, însă preţurile în lei la aceste materiale au crescut cu 10,8%.
"Sectorul european al construcţiilor a avut un avans anemic. Pe pieţele din estul şi sud-estul Europei vânzările au fost afectate de activitatea redusă în construcţii, atât pentru sectorul public, cât şi pentru cel privat. Situaţia economică, dar şi condiţiile meteo au afectat, de asemenea, negativ vânzările de agregate şi beton. Vânzările de agregate au crescut în Ungaria, Cehia şi Slovacia, iar cele de betoane au avansat în Slovacia şi Serbia", se arată în raportul financiar al Holcim.
Pe piaţa europeană, vânzările de ciment ale Holcim s-au redus cu 4,8%, la 20,1 milioane de tone. Totodată, volumele de agregate comercializate s-au diminuat cu 0,8%, la 59,5 milioane de tone. Încasările nete s-au situat la 5,136 miliarde de franci elveţieni (3,827 miliarde euro), cu 5,2% sub nivelul primelor nouă luni din 2009. Profitul EBITDA (înainte de deducerea dobânzilor, taxelor, deprecierii şi amortizării) a scăzut cu 14%, la 855 milioane franci (637,1 milioane euro).
Holcim notează că perspectivele privind piaţa europeană pentru acest an rămân slabe. Grupul va continua să pună accent pe ameliorarea eficienţei din punctul de vedere al protecţiei mediului şi pe competitivitate.