Sectoarele româneşti de carne şi lapte suferă de diminuarea drastică a consumului fiscalizat, singurul care poate da consistenţă afacerii, susţine agenţia infoALIMENT, într-un comunicat de presă remis redacţiei.
Potrivit acesteia, extinderea pieţei negre şi a evaziunii afectează grav afacerile din zona producţiei primare, a procesatorilor, dar şi a retailului care pare a fi găsit o soluţie, prin extinderea vânzărilor produselor pe marcă proprie.
Pentru a identifica soluţii menite să stopeze scăderile din piaţă, infoALIMENT organizează Expo-Conferinţa Internaţională Meat & Milk 2014, care va avea loc în zilele de 11 şi 12 iunie la Hotel Hilton din Sibiu, care va purta titlul "Recâştigarea pieţei prin îmbunătăţirea relaţiei dintre fermieri, procesatori şi retail".
În şedinţa generală care va începe la ora 10, doamna Viorica Dăncilă, Europarlamentar, domnul Daniel Botănoiu-Secretar de Stat în MADR, Mihai Alexandru Dunca-Preşedinte al ANPC, vor analiza cele mai noi măsuri elaborate la nivel european şi naţional pentru optimizarea parteneriatului de pe întregul lanţ de afaceri.
În a doua parte a şedinţei, reprezentantul companiei Multitech va prezenta noi tehnologii de etichetare, iar compania Sudpack România va prezenta ultimele soluţii tehnologice de ambalare a produselor din carne şi lapte.
Cele două workshop-uri ale zilei vor detalia tema principală a zilei. Astfel, sub titlul "Încredere şi fidelizare prin calitate şi informare corectă", în cadrul workshop-ului Carne, companiile Cargill, Arctic Store şi Transart îşi vor prezenta cele mai noi soluţii tehnologice, iar domnul Cristian Popa va supune atenţiei participanţilor ultimele reglementări în materie de etichetare.
Dezbaterea finală a acestei secţiuni se va derula sub genericul "Cine fură căciula sectorului românesc de carne?". În faţa asistenţei vor lua cuvântul domnii ştefan Pădure-Director Executiv ARC, Liviu Harbuz-Vicepresedintele Comisiei pentru Agricultura si Industrie Alimentara din Camera Deputatilor şi un reprezentant al Ministerului Afacerilor Interne. Suntem siguri, titlul va genera numeroase intervenţii din sală.
"Globalizarea, între oportunităţi şi limite" va fi tema workshop-ului Lapte, din cea de-a doua zi a Expo-Conferinţei. În spaţiile de timp rezervate, companiile Danone, Legra Impex şi ACO România vor proba, prin prezentările pe care le vor susţine, că limite nu şi le impun decât aceia care nu realizează importanţa interconectării cu ultimele modele de afaceri existente la nivel mondial, prin parteneriate care facilitează accesul la cele mai noi tehnologii.
Workshop-ul se va termina cu dezbaterea "Echilibrarea balanţei dintre marca de firmă şi marca proprie", tema fiind susţinută de Dorin Cojocaru-Preşedinte APRIL şi Florin Căpăţână-Director Corporate Carrefour. Participanţii vor interveni în discuţii şi vor intra în dialog cu speakerii.